Skattehandläggare, Östersund
Skatteverket / Ekonomijobb / Östersund
2013-07-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Östersund" (publicerad 2018-07-26) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss. Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta inom arbetsområdet beskattning. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens.
På skattekontoret i Östersund är vi totalt cirka 110 medarbetare fördelade på fem sektioner.
Vi är ett utvecklingsinriktat kontor och hanterar det mesta inom beskattningsverksamheten såsom:
• företagsbesök, information och service till privatpersoner och företag
• kontroll av privatpersoner och företag vid skrivbordet och genom revisioner och kontrollbesök
• utfärdar hemvistintyg,
• processföring och omprövningar
• ärenden inom internationell beskattning
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 högskolepoäng/120 poäng med inriktning mot ekonomi och redovisning,
• eller en avslutad högskoleutbildning inom juridik,
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har servicekänsla och inger förtroende
• har förmåga att stödja och samverka
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter
• har god kommunikationsförmåga.
Det är meriterande om du har
• läst skatterätt/beskattningsrätt
• har erfarenhet av att nyligen arbetat hos Skatteverket som skattehandläggare, revisor eller processförare
• kunskaper i och kan tillämpa något mer språk än svenska och engelska
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Publiceringsdatum2013-07-19Övrig informationST Daniel Andersson är anträffbar till och med den 2 augusti 2013 och därefter Anders Tell
Kontorschef Carin Hägglöf är anträffbar till och med 24 juli 2013 och därefter vikarierande Kontorschef Magnus Wikström
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Välkommen med din ansökan till oss senast den 11 augusti 2013.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarin Hägglöf, Kontorschef 010-577 62 50
Kaj Klemark, HR-konsult 010-57 48 083
kaj.klemark@skatteverket.seMagnus Vikström, Kontorschef 010-577 62 50
Jens Nordin, facklig kontaktperson Saco 010-577 63 29
Daniel Andersson, ST 010-574 9268
Anders Tell, ST 010-577 6349
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1609641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.