Skattehandläggare, Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
2014-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2018-02-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med grundläggande och utökad kontroll inom områdena mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter för små och medelstora företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov: via telefon, skriftväxling och personliga besök.

Skattekontoret i Eskilstuna har cirka 110 medarbetare fördelade på tre beskattningssektioner och två folkbokföringssektioner. Nu söker vi skattehandläggare till skattesektion 1. Sektionen arbetar huvudsakligen med moms, arbetsgivaravgifter och borgenärsuppgifter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik

• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift

• har god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter i syfte att nå resultat

• självständigt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete

• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av arbete från områdena mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter inom Skatteverket eller har skaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-05

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christin Jonsson, sektionschef 010-572 34 02
Olga  Kazymyrovych, facklig representant ST 010-5764542
Josefin Fernandez, facklig kontaktperson Saco 010-576 46 34
Lisa Hildén, HR-konsult 010-575 00 82

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1770690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: