Skattehandläggare
Skatteverket / Juristjobb / Jönköping
2019-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare" (publicerad 2019-10-23) ⬅️
Visa alla juristjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping,
Ulricehamn,
Tidaholm,
Falköping,
Vetlanda eller i
hela Sverige Är du ekonom, jurist eller samhällsvetare och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som skattehandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.
Är du ekonom, jurist eller samhällsvetare och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som skattehandläggare har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär utredning och många kontakter.
Om jobbet
Du arbetar med handläggning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och företag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Du handlägger och utreder alla arbetsuppgifter inom programmen privata händelser, driva företag samt starta och utveckla företag.
Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Är du intresserad kan du även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med kunder och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Din placering är i Jönköping.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- vara ansvarstagande, flexibel och ha ett strukturerat arbetssätt
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap eller ha en KY/YH utbildning som redovisningsekonom omfattande 80KY-poäng/400YH-poäng alternativt ha motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete inom Skatteverket
- några års aktuell arbetslivserfarenhet från ekonomi-, juridik-, redovisnings- eller revisionsarbete eller erfarenhet från arbete inom beskattningsverksamheten på Skatteverket.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Tester kan förekomma.
På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2019-09-01 tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-03-29ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-11
Ange följande referens när du ansöker: 2019/204
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDenis Celhasic, sektionschef 010-574 58 79
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 Solna
KontorsadressSolna
Jobbnummer 4699181
Observera att sista ansökningsdag har passerat.