Skadereglerare / Administratör till DHL

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
2022-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skadereglerare / Administratör till DHL" (publicerad 2024-06-14) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Publiceringsdatum
2022-09-21

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och DHL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Claims Operations är den funktion som tar hand om DHL:s reklamationer gällande skador, förluster och dröjsmål.

Dina arbetsuppgifter
Här ges du möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med teamet om ca 30 kollegor i samma roll. Du hanterar inkommande ärenden för reklamationer vid skada, förlust eller dröjsmål av gods och försändelser. Den stösta delen av kommunikationen med kunder sker via mejl, varför det är viktigt att du är stark i din skriftliga kommunikation. Du driver självständigt de ärenden du tar dig an, men har specialister i teamet att konsultera vid behov.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av administrativt arbete
• Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
• God dator- och systemvana
• Meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter

För att passa in i denna roll och teamet hos DHL är du en engagerad och nyfiken person som alltid vill utvecklas. Du vågar fråga och är alltid lika mån om dina resultat och är noggrann med kvaliteten på ditt arbete. Du har även förmåga att se detaljer i deras helhet. I rollen är det viktigt att du känner stort ägandeskap och ansvar för ditt arbete och dina kundärenden. Därtill har du god kommunikativ förmåga i tal och skrift.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 6 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos DHL. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Västberga
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, administration, skadereglerare, reklamationer, handläggare, logistik, ärendehantering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7001774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: