Sjuksköterska till medicinmottagningen
Region Sörmland / Sjuksköterskejobb / Katrineholm
2020-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterska till medicinmottagningen" (publicerad 2020-12-28) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Sörmland i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Eskilstuna,
Nyköping eller i
hela Sverige Vårdplats- och mottagningsenheten, Kullbergska sjukhuset, Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Publiceringsdatum2020-06-22Om företagetPå medicinmottagningen är vi ett glatt gäng där arbetsglädje och bra bemötande ligger i fokus! Vi är ca 30 medarbetare bestående av sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare samt läkare från medicinkliniken Kullbeska sjukhuset Katrineholm (KSK). Vi har flera olika specialiteter som hjärtmottagning, diabetesmottagning, kol-mottagning, dagsjukvårdsmottagningen m.m. Vi söker nu en sjuksköterska till kol-teamet.
ArbetsuppgifterSjuksköterskan samordnar och leder arbetet i kol-teamet. Behandlingen av KOL innefattar både farmakologisk och ickefarmakologisk behandling (egenvård, fysioterapi, arbetsterapi, nutrition och psykosocial behandling). I teamet ingår läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut samt dietist. Genom regelbundna teammöten får samtliga i teamet information om patienten och vilka åtgärder som behöver vidtas.
Sjuksköterskan har delegering för läkemedelshantering och rådgivning som förekommer på mottagningen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga på medicinmottagningen, SSIH, akuten/Mava och vårdavdelningar. Du behöver vara flexibel och kunna växla mellan telefonkontakter, besök på vårdavdelningar och mottagningsbesök. Du kommer självständigt utföra spirometrimätningar. I uppdraget ingår även att utbilda personal på VPM inom området.
Telefonrådgivning/bokning i TeleQ ingår också i det dagliga arbetet.
Din kompetens
Legitimerad sjuksköterska. Meriterande är utbildning och/eller erfarenhet inom området. Du är en person som tar egna initiativ, har ett professionellt förhållningssätt och har intresse för verksamhetsutveckling. Du tycker om att arbeta självständigt men har också en bra samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning 50 % dagtid måndag - fredag. Önskas tjänstgöringsgrad 100 % kan vi erbjuda kombinationtjänst inom medicinmottagningen eller övriga VPM. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Andreas Andersson, 070-219 31 84.
Facklig företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på medicinmottagningen!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-07-31
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (
http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Följ oss gärna på Facebook (
http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 50-100%, Tillträde enligt överenskommelse -
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION SÖRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RLSV-20-370".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Sörmland (org.nr 232100-0032)
Arbetsplats Region Sörmland
Jobbnummer 5271617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.