Sjuksköterska till avdelning 363 beroende unga vuxna
Västra Götalandsregionen / Sjuksköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Publiceringsdatum2023-08-11Om företagetAvdelning 363 beroende unga vuxna är den enda i sitt slag för målgruppen unga vuxna med substansbruk med eller utan samsjuklighet i Västra Götalandsregionen.
Vårt uppdrag är att erbjuda högspecialiserad vård regionalt vilket innebär att vi tar emot patienter från hela Västra Götalandsregionen.
Våra patienter är i åldersgruppen 16-21 år som är i behov av abstinensbehandling och psykiatriskt stabiliserande insatser. Avdelningen har åtta vårdplatser och vi tar emot patienter för såväl akut som planerad vård. Vårdtiden är individuellt anpassad men brukar vanligtvis uppgå till ca 10 dagar.
På avdelningen arbetar vi i team där det ingår sjuksköterska, skötare, läkare och kurator. Vi har alltid den unges behov i centrum och samarbetar med den unges nätverk och berörda samverkanspartners. Vården är en del i en vårdkedja för unga vuxna. Vi är en utåtriktad och dynamisk verksamhet och har därför många samarbetsytor med andra verksamheter.
Enheten är belägen i fina lokaler på Östra sjukhuset i Göteborg.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer erbjudas goda utvecklingsmöjligheter då vi prioriterar kompetensutveckling. Vi erbjuder regelbundet utbildning i exempelvis motiverande intervju (MI), Återfallsprevention (ÅP), beroendelära och samsjuklighet. Vi har regelbunden handledning med extern handledare. Vi har ett femveckorsschema med tjänstgöring två helger av fem.
När du börjar hos oss får du en individuellt anpassad introduktion.
Vi har en bra dynamik och trivsel i arbetsgruppen och det är därför viktigt att du vill vara med och bidra till en bra sammanhållning och god arbetsmiljö.
Dina arbetsuppgifterSom sjuksköterska ansvarar du för avdelningens omvårdnadsarbete och arbetsleder i det dagliga avdelningsarbetet. Övrigt förekommande arbetsuppgifter: läkemedelshantering, delta i team och ronder, ta emot remisser per telefon, kontakt med anhöriga och samverkanspartners, samtal av olika slag med patienter och anhöriga och utvecklingsarbete.
Om dig
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, specialistutbildning i psykiatri är meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete på psykiatrisk vårdavdelning och/ eller arbete med barn och unga ses också som meriterande. Vi söker dig som både vill arbeta heltid eller deltid. Likaså är du välkommen att ta kontakt om du är i slutet av din sjuksköterskeutbildning och har intresse av att framöver arbeta hos oss.
För att trivas i rollen som sjuksköterska hos oss är det viktigt att du är engagerad och har intresse av att arbeta med vår målgrupp. Du drivs av att erbjuda patienterna den bästa vården. Du tycker om att arbeta såväl självständigt som i team och du är mån om att bidra till en god arbetsmiljö. Du vill också aktivt medverka i verksamhetens utvecklingsarbete som vi har på gång!
Varmt välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/Vid eventuell rekrytering av läkare/sjuksköterska med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om
https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba%20hos%20oss.pdf%20Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/5185".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Beroende, Avdelning 363
Kontakt Margareta Knudsen, Vårdenhetschef
0700-825652 Jobbnummer 8021147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.