Sjuksköterska, jour dag vikariat

Motala kommun, Kommunal hälso- och sjukvård / Sjuksköterskejobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Motala kommun, Kommunal hälso- och sjukvård i Motala

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Som vår medarbetare har du ett ansvarsfullt uppdrag att tillsammans med oss anpassa arbetet till förändringar och agera för att utveckla ett hållbart sjöstadsliv i Motala kommun.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser, stöd och service till enskilda och familjer i kommunen. Våra verksamheter styrs främst av socialtjänstlagen, LSS-lagen och hälso- och sjukvårdslagen och ska verkställa insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda.

Hemsjukvården i Motala Kommun består av arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor, undersköterskor och rehabassistenter. Vi jobbar teambaserat tillsammans med äldreomsorg, LSS-verksamhet och dagligverksamhet för våra medborgares bästa.

Publiceringsdatum
2024-09-10

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en sjuksköterska för ett vikariat till kommunal hälso- och sjukvård med uppdrag inom jourverksamheten vilket innebär tjänstgöring dagtid, kvällar och helger
Jourverksamheten utgår från lokaler på adressen Södra Allén i Motala. Arbetet under jourtid innehåller både planerade ärenden och oplanerade bedömningar samt insatser från samverkanspartner inom sjukvården. Som sjuksköterska i jourverksamheten träffar du patienten både i ordinärt boende och särskilt boende.
Att arbeta i jouren är ett perfekt arbete för dig som gillar utmaningar, varierande arbetsbelastning/uppdrag samt uppskattar självständigt arbete. Ingen dag är den andra lik.
Vi söker dig som vill arbeta kvällar och helger hos oss. Vi erbjuder dig, som vill finnas för oss på dessa tider ett lägre heltidsmått på 33,25h/ vecka.

Kvalifikationer
Formella kompetenser:
• Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet.
• Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt, då arbetet innebär mycket patient- och anhörigkontakt samt journalföring samt annan dokumentation.
• Du ska ha B-körkort för bil med manuell växellåda.

Personliga kompetenser:
• Du har de resurser som krävs för förändring eller problemlösning. Du gör ditt bästa genom att göra det du kan just nu. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.
• Du har förmågan att driva, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
• Du är som sjuksköterska viktig i kommunens hälso- och sjukvårdsuppdrag vilket gör att du känner en stolthet i din profession. Din förmåga att lyssna in patienter och kollegors olika behov är välutvecklad. Du är engagerad och sätter stort värde vid kvaliteten i ditt arbete. Du är självgående samtidigt som du ser lösningar i ett gott samarbete.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C208358".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Motala kommun (org.nr 212000-2817)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Motala kommun, Kommunal hälso- och sjukvård

Kontakt
Enhetschef TF
Sofie Herge
sofie.herge@motala.se
0721454096

Jobbnummer
8890456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Motala kommun, Kommunal hälso- och sjukvård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Motala kommun, Kommunal hälso- och sjukvård: