Sjuksköterska/Diabetssjuksköterska till Valsta vårdcentral
Stockholms Läns Landsting / Sjuksköterskejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Läns Landsting i Uppsala,
Sigtuna,
Österåker,
Upplands Väsby,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Nu behöver vi dig! Är du en Sjuksköterska/Diabetssjuksköterska som söker nya utmaningar? Tycker du om att träffa människor från olika kulturer? Sök till oss om du vill ha ett roligt och utvecklande jobb!
Publiceringsdatum2020-01-20Om företagetVi är en liten familjär vårdcentral, drygt 20 medarbetare och med ca 4600 listade patienter. Här hjälper vi varandra oavsett yrkeskategori. Vi finns i Sigtuna kommun och till Märsta går både pendeltåg och SJ tåg. Det tar c:a 30 min från Stockholm City och 20 minuter från Uppsala till Märsta station.
I vår verksamhet finns också
• laboratorium
• fysioterapeut
• hemsjukvård
• äldremottagning
• asylmottagning
• distriktsköterskemottagning
• diabetesmottagning
• astma/kol mottagning
• medicinska sekreterare
• kurator och psykolog på plats
• Vi har mottagning med sjuksköterskor, läkare och kurator på Försvarsenheten i Märsta
Läs mer om Valsta vårdcentral här:
https://www.vardcentraler.sll.se/hitta-vardcentral/valsta/.Vi erbjuder:
Valsta vårdcentral ingår i Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) som är en av Sveriges största vårdgivare.
SLSO skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar.
Om tjänstenTillsvidareanställning, hel -eller deltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid vardagar kl 8-17.
Mottagningsarbete, hemsjukvård, arbeta på mottagning på förvarsenheten, meriterande om du har vana från diabetesmottagning och förskrivningsrätt. B-körkort krävs.
Vi har många ovanliga, spännande arbetsuppgifter eftersom vi har en hel del olika uppdrag som andra vårdcentraler saknar. Just nu pågår ett arbete med att utveckla sjuksköterskeledda mottagningar för hypertoni, diabetes och astma/kol. Du kommer att ha en viktig roll i detta utvecklingsarbete. Vi håller dessutom på att utveckla vår mottagning på Migrationsverket där det behövs två självgående sjuksköterskor. I övrigt är det vanliga förekommande arbetsuppgifterna på en vårdcentral.Önskvärt är om du är van med hemsjukvård och diabetesmottagning. Det är meriterande.
Om dig:
Du är legitimerad sjuksköterska, erfarenhet är meriterande. Svenskkunskaper motsvarande C1 är ett krav inom SLL. Du tycker om att tillhöra ett team samtidigt som du gärna jobbar självständigt. Du är riktigt bra på samarbete och har en positiv och nyfiken inställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Facklig kontaktVårdförbundet, Elisabeth Lindgren
Telefonnummer: 08-123 404 88.
Övrig information:
SLSO tillämpar registerkontroller före beslut om anställning. För att motverka spridning av MRSA tillämpar Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) friskhetsintyg innan nyanställning och reglerar möjligheterna för vårdpersonal att bära piercing.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Sök tjänsten". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms Läns Landsting
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms Läns Landsting (org.nr 232100-0016)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso
Jobbnummer 5050049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.