Självgående Tysktalande teknisk support
SW / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Nacka,
Örebro,
Köping,
Katrineholm,
Västerås eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
Sw söker för kunds räkning en tysktalande teknisk support som är i början av sin karriär och vill utvecklas i sin roll och få ett större ansvar på företaget. Kunden är ett företag som utvecklar lösningar för rening av processluft. Huvudkontoret är beläget i Nacka strand. Du kommer att tillhöra en grupp på 6 personer. I din roll kommer du att vara länken mellan kunden, säljaren och teknikavdelningen.
Publiceringsdatum2016-08-23Om tjänstenUnder det första året blir huvuduppgiften kommer du att hantera inkommande tekniska supportfrågor, från såväl kunder som internt inom organisationen. Du ansvarar för allt ifrån att registrera ärendena i ärendehanteringssystemet, skapa samt uppdatera standardsvar i systemet. Du kommer även jobba med produktfelsökning, avstämning med leverantörer samt underleverantörer om orsaker och åtgärder, analysera 8D-rapporter, informera kunderna om utfall på ärenden.
Du kommer även arbeta kontinuerligt med att uppdatera FaQ databas i ärendehanteringssystemet. Samt ansvara för översättning av FaQ-texter till olika språk.
Senare under året kommer du att även åka på uppdrag i EU och även USA, för att förstå orsaker till problem och i vissa fall åtgärda problem på plats. Du rapporterar till Utvecklingschefen.
Det första året kommer vara en upplärningsperiod och som sen övergår till en roll som service- och utbildningsansvarig .
Som service- och utbildningsansvarig kommer du att utveckla 3nine's utbildningsmaterial, träna servicepartners och nya säljare och distributörer, bidra till utveckling av manualer och annan teknisk dokumentation, bygga upp en stark kännedom kring olika applikationer inom metallbearbetning.
Lämplig bakgrund
Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning i maskinteknik och att du har något/några års arbetslivserfarenhet. Du ska ha bra allround kunskap kring mekanik, teknik och elektronik. Du är analytisk lagd, kvalitetsfokuserad, självgående och kan driva projekt från start till mål. Du gillar att ha kontakt med olika människor och är prestigelös som person. Du är flytande i både tal och skrift både på tyska och engelska.
Viktig information
Ovanstående är en konsultuppdrag med start i omgående och sträcker sig 1 år framåt, med anställning hos SW och efter ett år är tanken att du blir anställd hos 3 nine. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.
Varaktighet, arbetstid
heltid heltid
Ersättningfast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Levin +46 08-407 55 70
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3009180
Observera att sista ansökningsdag har passerat.