Självgående HR-administratör till nordisk verksamhet
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Publiceringsdatum2016-10-28Dina arbetsuppgifterVill du tillhöra en global organisation som är framstående inom sitt område? Har du goda kunskaper inom HR-området med fokus på administration? Är du tillgänglig för en ny tjänst inom kort? Då är det här ett passande uppdrag för dig!
Vi söker nu en HR-administratör med start omgående till vår kund på Södermalm. Du kommer att tillhöra ett mindre HR-team bestående av två personer och din roll fokuserar på självständigt arbete inom HR-administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Personaladministration och löneadministration för Sverige, Norge och Danmark (i samarbete med extern löneleverantör)
• Utveckling och översyn av löneprocesser för de nordiska länderna
• Utveckling och översyn av processer för resor/utlägg i de nordiska länderna
• Hantering och registrering av medarbetare som börjar/slutar i organisationen
• Hantering av tjänstebilsflottan
• Svara på inkommande personalfrågor från chefer och medarbetare
• Stötta HR-chef i övriga frågor och projekt
Vem är du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av HR-administration. Du ser fram emot att "kavla upp ärmarna" och snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter i en internationell miljö. Du är oerhört självgående, initiativrik och prestigelös. För att passa in i denna roll tycker du att det är roligt med administrativa sysslor och trivs i att lösa frågor och problem som du ställs inför. Du är utvecklingsorienterad och kommer ofta med förslag till förbättring, en egenskap som är av stort vikt då vår kund just nu genomgår förändringar. Vissa processer finns utvecklade sedan tidigare, medan vissa processer är under uppbyggnad och här får du möjlighet att arbeta fram lämpliga tillvägagångssätt tillsammans med ditt team. Slutligen är det viktigt att du har flytande kunskaper i engelska såväl i tal som skrift.
Du erbjuds
Anställningen avser ett konsultuppdrag på 100 % (80 % är även möjligt) och löper t o m sista maj 2017. Vår kund befinner sig i en händelserik fas och du kommer att få vara högst delaktig i detta arbete. Ditt närmsta team består av kompetenta och trevliga medarbetare och arbetsplatsen präglas av en kultur med högt i tak.
För fler frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på
malin.alexandersson@jurek.se alternativt på tel: 0733-330010. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se.Start:
Omgående.
Sista ansökningsdag
Snarast!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-24
Ange följande referens när du ansöker: 4112
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Alexandersson
malin.alexandersson@jurek.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Jobbnummer 3137440
Observera att sista ansökningsdag har passerat.