Självgående ekonom med ett intresse för service sökes till Thule

Poolia Syd AB / Ekonomichefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Syd AB i Lund, Lomma, Staffanstorp, Malmö, Eslöv eller i hela Sverige

Presentation

Nu söker Thulehem i Lund en serviceminded, självgående och prestigelös person som vill jobba heltid som ekonomiansvarig. Thulehem vill hyra in en person för ett längre uppdrag, som sedan kommer att övergå till en fast anställning hos Thulehem. Vi ser gärna att personen kan börja omgående.

Ansök snarast möjligt då urval sker löpande.

Publiceringsdatum
2014-09-12

Dina arbetsuppgifter
Då Thulehem är ett mindre bolag kommer du att ensamt ha ansvar för den löpande redovisningen och övriga uppgifter inom ekonomi. En stor del av arbetet kommer även innefatta hyresgästservice samt att informera intressenter och besvara deras frågor. Du kommer även att behöva vara behjälplig med andra diverse kontorsuppgifter. Ungefär 50 % av tjänsten kommer att innefatta ekonomi och resterande 50 % övriga kontorsuppgifter/hyresgästservice.

I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå:

• Hantering av leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Hyresavisering och hantering av hyresinbetalningar (krav, autogiro mm)
• Hyresgästservice
• Informera om Thulehem
• Månadsavstämningar
• Moms, arbetsgivaravgifter och skatter
• Bevakning och inbetalning av lån
• Bokslut, årsredovisning
• Hantering av anläggningsregister
• Svara i telefon
• Övriga allmänna kontorssysslor
• Lönehantering
• Marknadsföring
• Uppdatering av hemsidan

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi och minst tre års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som ekonomiansvarig eller som redovisningsekonom och gärna med erfarenhet från fastighetsbranschen.

Erfarenhet av VISMA administration och StriFast är meriterande.

Som person måste du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift samt ha erfarenhet och intresse av att arbeta med människor. Naturligtvis har du en väl utvecklad servicekänsla, men ändå förmågan att sätta gränser och du har en stor portion tålamod.

Förmåner

Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Företagsbeskrivning

Thulehem är en stiftelse som förvaltar ett fastighetsbestånd och bedriver seniorboende centralt i Lund. Fastighetsbeståndet består av 270 moderna lägenheter som hyrs ut till äldre i en lugn parkmiljö. Att bo på Thulehem är att bo i en vanlig hyresrätt, men skillnaden är den höga servicenivån och den sociala gemenskapen som finns bland de boende. Som boende har du tillgång till all service på området så som restaurang, aktivitetslokaler och sjukvårdsmottagning.

Företagets hemsida

www.thulehem.se

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 38826
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Persson annika.persson@poolia.se

Företag
Poolia Syd AB

Adress
Poolia Syd AB
Baltzarsgatan 31
21136 Malmö

Kontorsadress
Baltzarsgatan 31, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1995141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Syd AB: