SiS söker en administratör/kontorsvärd till kontoret i Göteborg

Statens institutionsstyrelse / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens institutionsstyrelse i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.

På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-12-27

Dina arbetsuppgifter
Lockas du av ett omväxlande arbete med periodvis högt tempo och många kontaktytor? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss!

Vi söker nu en serviceinriktad person med fokus på såväl helhet som detaljer och som gillar att träffa människor, arbeta med flera saker samtidigt och att lösa problem som dyker upp med kort varsel. Som administratör/kontorsvärd blir du spindeln i nätet och ger god service till andra personer både inom och utanför myndigheten.

Rollen har en mångsidig funktion med en blandning av administrativt arbete och tekniska och praktiska uppgifter. Du blir en viktig del av administrationen framförallt kopplat till ärendehantering. Du kommer ansvara för kontorsservice och enklare it-support på kontoret. Kontorsservice innebär allt från posthantering, inköp, hantering av kaffemaskiner, enklare reparation, påfyllning av papper i skrivare och diverse annat arbete som behöver utföras för att kontoret ska fungera. It-supporten innebär att du säkerställer att it-arbetsplatserna och konferensrumstekniken fungerar samt att ge första linjens it-stöd till övriga medarbetare på kontoret. Slutligen kommer du ansvara för hanteringen av passerkort vilket innebär fotografering, beställning och utlämning av passerkort.

När det gäller kontorsservice, tekniskt arbete, it-support och hantering av passerkort kommer du arbeta med stöd av, och i nära samarbete med, enheten it- och användarstöd på SiS huvudkontor i Stockholm. Du kommer att få utbildning i de avtal och verktyg som används på SiS.

Kvalifikationer
• avslutad gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
• erfarenhet av administrativt- och serviceinriktat arbete eller annan erfarenhet som SiS bedömer likvärdig
• god vana och erfarenhet av arbete med teknik och digitala verktyg, audio och video
• god kommunikativ förmåga i svenska, i både tal och skrift

Meriterande:

• erfarenhet av arbete vid SiS eller annan statlig myndighet
• erfarenhet av beställningar och inköp
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• erfarenhet av att arbeta med behörighetsfrågor kring passerkort- och/eller myndighetskort
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• körkortsbehörighet B

För att trivas i rollen som vår administratör/kontorsvärd behöver du ha en god serviceförmåga, vara positiv, nyfiken och bra på att hantera flera olika uppgifter parallellt, ibland även under tidspress. Du har också en förmåga att på ett professionellt sätt kommunicera med personer i olika roller. Du är en strukturerad och noggrann person som trivs att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med kollegor. Vidare är du flexibel och trivs med ett omväxlande arbete då dina uppgifter kan växa och utvecklas. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende hos de du möter utifrån din profession. Du har ett stort intresse av att hantera hela bredden av våra administrativa frågor och har förmågan att planera och prioritera bland arbetsuppgifter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.

Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månader provanställning.

Omfattning: Heltid

Tjänstgöringsort: Göteborg

Så ansöker du
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18 januari 2024.

Vid frågor om tjänsten kontakta sektionschef Therése Sammels på telefon 010-4534368.

Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.

Då befattningen innefattar administration och hantering av myndighetskort så innebär det att en lämplighetsprövning kommer att genomföras med krav på godkänt resultat innan anställning.

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Institutionsstyrelse (org.nr 202100-4508), https://www.stat-inst.se/

Arbetsplats
Statens institutionsstyrelse

Kontakt
Seko
Peter Kvist
010-453 41 09

Jobbnummer
8354934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens institutionsstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens institutionsstyrelse: