Sigtunahem Söker En Inköps- Och Upphandlingsansvarig
Newsec Competence AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sigtunahem Söker En Inköps- Och Upphandlingsansvarig" (publicerad 2016-12-15) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newsec Competence AB i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Uppsala eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-11-30Om företagetSigtunaHem, är ett kreativt och modernt bostadsföretag som äger och förvaltar 4 700 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vår vision sammanfattas med orden - Sveriges mest nöjda hyresgäster. Till våra 9 000 hyresgästers tjänst står ett 80-tal kompetenta och engagerade medarbetare. Vi bygger nya bostäder i attraktiva lägen. Vi bygger för såväl gammal som ung. Vi bygger om med stor valfrihet, för att möta olika hyresgästers förväntningar. Vi levererar värdegrundsbaserad service - och boende med omtanke.
ArbetsuppgifterSom inköpsansvarig ingår du i ett kompetent och sammansvetsat team bestående av fem medarbetare med placering på SigtunaHems administrativa avdelning. Avdelningen ansvarar för Inköp/ upphandling, IT, diarieföring och kontorsservice. Du kommer ha ett nära samarbete med förvaltnings- och projektavdelningen samt stödja företagets utveckling mot visionen via mål och genom strukturering och samordning av inköp inom SigtunaHem. Du rapporterar direkt till chefen för den administrativa avdelningen.
Arbetet innebär i huvudsak:
• Att självständigt men i riktlinjer med verksamhetens vision och värderingar göra inköp/upphandla och utveckla samarbeten med leverantörer på ett sätt som optimerar effektiviteten och leder till att företagets uppsatta mål nås.
• Du ska kontinuerligt driva en utveckling av det egna arbetssättet för att arbetet ska bedrivas säkert och effektivt.
• Som inköps- och upphandlingsansvarig har du ansvar för att leda samordna och planera verksamhetens inköp och uppföljning och utvärdering av desamma.
• Ansvara för att hålla sig uppdaterad och informerad om förändringar inom området samt ha ett nära samarbete med Sigtuna kommuns upphandlingsansvarig.
ProfilVi söker dig med en Akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller inköp eller liknade kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med och genomföra inköp och upphandling i offentlig verksamhet särskilt inom fastighetsbranschen. Vidare äger du en god förmåga i förhandlingsteknik samt har goda kunskaper inom entreprenadsjuridik. Även kunskaper i LOU och dess tillämpning krävs. Goda kunskaper i Office, främst Word och Excel.
Som person har du ett affärsmässigt förhållningssätt, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och en god social- och pedagogisk förmåga. Du trivs att arbeta självständigt med stort ansvar, får saker att hända samt att du har förmåga att agera trovärdigt och professionellt i olika miljöer. Vi vill att du är strukturerad, analytisk samt är mål och resultatinriktad. Du ska också ha ett brinnande intresse för service, vara flexibel och prestigelös. Det är viktigt att du är nyfiken och öppen för nyheter och förändringar och framför allt delar våra värderingar; att varje människa är unik, vi bygger unika relationer.
Det här erbjuder vi:
Ett fritt och omväxlande jobb där du får många stimulerande kontakter med leverantörer och entreprenörer, ett härligt gäng arbetskamrater samtidigt som du jobbar i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. SigtunaHem eftersträvar mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Om Newsec Competence
Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar vi med Newsec Competence. Urval och intervjuer sker löpande, ansök så snart du kan. För frågor ang. tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Alexandra Davis 070-8196845.
Om Newsec Competence
Newsec Competence är ett bolag med ambitionen att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av kompetensförsörjning. Newsec Competence jobbar med målsättningen att ge sina uppdragsgivare de bästa resurser marknaden erbjuder.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-15
Ange följande referens när du ansöker: 284
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Davis
alexandra.davis@newsec.se 070-8196845
FöretagNewsec Competence AB
AdressNewsec Competence AB
Humlegårdsgatan 14
10249 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 14, Stockholm
Jobbnummer 3183035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.