Shift leader (1:e receptionist) på Sandhamn Seglarhotell
Sandhamn Seglarhotell / Receptionistjobb / Värmdö
2016-12-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Shift leader (1:e receptionist) på Sandhamn Seglarhotell" (publicerad 2019-02-06) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandhamn Seglarhotell i Värmdö Sandhamn Seglarhotell rekryterar. Shift leader (1:e receptionist)
Sandhamn Seglarhotell AB bedriver hotell- och restaurangverksamhet på Sandön i Stockholms skärgård. Bolagets verksamhetsidé är att erbjuda företag och privatpersoner en helhetslösning när det gäller hotellboende, konferensarrangemang, förstklassig mat samt spa- och aktivitetsupplevelser i skärgården.
Hotellet har 79 dubbelrum, 3 sviter och 11 lägenheter i olika storlekar. Hotellet erbjuder även 11 konferensrum där det största rymmer upp till 150 deltagare. Hotellets restaurang, Seglarrestaurangen, har plats för 350 gäster samt ca 100 gäster vid utomhuspoolområdet Sea Club. Hotellet har även en spaavdelning med behandlingsrum, inomhuspool och gym. I hamnen finns hotellets egen båthamn med ca 30 båtplatser till hotellets gäster.
Sandhamn Seglarhotell är medlemmar i Visita och har kollektivavtal med HRF och Unionen.
Båt till Sandhamn går från Stavsnäs eller Strandvägen i Stockholm. Boende kan erbjudas i vår personal by.
Vi söker dig som älskar service och människor. Du har en förmåga att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega/medarbetare, ser vi som en självklarhet.
VAD ÄR DIN ROLL?
Det är din roll att se till att gästen får det den förväntat sig och lite till. Denna roll innebär att du och dina kollegor har det övergripande ansvaret för att få våra gäster glada och nöjda.Som Shiftleader hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och vara väl insatt i allt som erbjuds på Sandhamn Seglarhotell, hotellets omgivning och på ön, detta bidrar till service utöver det vanliga.
DAGLIGA ARBETSUPPGIFTER:
- Ansvara för driften under ditt pass
- Utföra administrativa uppgifter tillsammans med receptionschefen
- Introducera/handleda nya medarbetare, samt befintliga
- In - och utcheckning
- Mer försäljning/kassahantering
- Telefonväxel
- Fakturering
- Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål
- Delta i obligatoriska möten/utbildningar
Publiceringsdatum2016-12-28Övrig information• Rekrytering sker löpande
• Säsongsanställning 17 april - 15 oktober
Kvalifikationer• Har du 2 års erfarenhet som shiftleader eller servicemanager på hotell
• Har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Har du goda datakunskaper, t ex Hot Soft, Fidelio och Opera
• Har du någon form av hotell & restaurangutbildning
• Har du erfarenhet från att koordinera daglig drift med personalansvar inom besöksnäringen
• Behärskar du fler språk än svenska och engelska
• Har du fyllt 20 år
Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandhamn Seglarhotell
FöretagSandhamn Seglarhotell
AdressSandhamn Seglarhotell
Sandhamn 439
13039 Värmdö
KontorsadressSandhamn 439, Sandhamn
Jobbnummer 3236196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.