Servicetekniker sökes till Nacka!

Nacka kommun, serviceenheten / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, serviceenheten i Nacka

Serviceenhetens verksamhet kan delas in i två undergrupper: servicecenter och arbetsplatsservice - båda med målet att ge Nacka kommun bästa möjliga service.

Servicecenter består av ca 15 medarbetare vars fokus ligger på att leverera högsta möjliga service inom områden såsom telefoni, ärendehantering och över disk. Har du t.ex. en knepig IT-fråga är det servicecenter som du vänder dig till.

På arbetsplatsservice jobbar ca 11 anställda med alltifrån post, arbetsplatsservice till grafisk assistans. Vill du ha en fin inbjudan till ett evenemang är det tryckeriet som ser till att de skrivs ut och görs i ordning enligt önskemål. Blinkar en glödlampa i taket? - då är det arbetsplatsservice som kommer springande med en ny!

Serviceenheten och arbetsplatsservice jobbar tätt ihop och kunskap och information delas flitigt mellan dem båda.

Vi på serviceenheten är ett gäng glada medarbetare med service ända ut i fingerspetsarna - Älskar man att hjälpa människor och driva utveckling så är vår arbetsplats rätt för dig!
Vi finns till för att förenkla och effektivisera så mycket som möjligt för medarbetare, chefer och förtroendevalda. Serviceenheten samlar alla stödfunktioner som är nödvändiga för att medarbetarna ska kunna utföra sitt arbete och fokusera på sin kärnverksamhet - så att Nacka kan fortsätta att vara bäst på att vara kommun!




Publiceringsdatum
2017-08-25

Dina arbetsuppgifter
Nu har du möjligheten att få ge Nacka kommuns kunder god service.

Som servicetekniker är ditt mål att avlasta verksamheterna genom att äga och ta ansvar för de olika ärendena. För att matcha uppdraget hos oss krävs det att du arbetar på ett professionellt, serviceinriktat, tydligt och effektivt sätt. I första hand kommer du att arbeta med support och administration inom områdena IT, arbetsplatsservice, telefoni och behörighetshantering.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att via telefon, ärende, e-post samt serviediskdisk:

- Ta emot felanmälningar och beställningar.
- Agera SPOC (Single Point Of Contact), det vill säga vara den första och sista kontaktpunkten mot kunden i alla inkomna felanmälningar och beställningar.
- Ansvara för att ärenden innehåller all information som behövs för att nå en lösning.
- Lösa ärenden direkt eller fördela till rätt lösningsgrupp.
- Samverka operativt och strategiskt med interna och externa leverantörers grupper för att se till att ärenden blir lösta inom avtalad tid.
- Eskalera ärenden till ansvarig när ett ärende kör fast eller bedöms vara verksamhetskritiskt.
- Informera kund om status på ärenden kontinuerligt och på begäran.

Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning inriktning IT, kommunikation och/eller service eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Tidigare erfarenhet från supportarbete inom IT.
- Erfarenhet av annat serviceyrke.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med digitalisering och utveckling av e-tjänster.

Vi erbjuder
Vi erbjuder friskvårdstimme och friskvårdspeng, subventionerat SL-kort, möjlighet till flextid och tillgång till gym.

Anställningsvillkor
Anställningen är tillsvidare och på heltid och viss övertid kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 14 september. Urval kan ske löpande så ansök gärna redan idag!

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-14
Ange följande referens när du ansöker: 2017/323
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, serviceenheten

Adress
Nacka kommun, serviceenheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3661421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, serviceenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, serviceenheten: