Serviceminded Business Controller till energisektorn, Stockholm
Shaya Solutions AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 10 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en serviceminded Business Controller. Business Control ansvarar för ekonomisk uppföljning, verksamhetsanalys och affärsstyrning. Företaget är inne i en period med stora förändringar och sedan en tid pågår arbetet med att byta ut affärssystemet.
Publiceringsdatum2022-03-02Dina arbetsuppgifter• Ansvar för månadsbokslut, rapportering och prognos av företagets investeringsportföljer och avskrivningar samt verksamhetskostnader för de enheter som driver investeringsprojekt
• Hantera bokföring av vissa kostnader kopplat till investeringar och de enheter som driver investeringsprojekt.
• Driva arbetet med prognos och affärsplan avseende investeringar
• Stöd till verksamhet och ledningsgrupp avseende månadsrapportering och ekonomisk analys samt redovisningsfrågor kopplade till investeringar
• Delta i Investment Board, företagets forum för investeringsbeslut.
• Tätt samarbete med investeringsportföljansvariga i verksamheten, projektkontoret och projektcontrollers.
• Säkerställa att anläggningsregistret är korrekt tillsammans med redovisningsteamet
• Driva förbättringsarbete kopplat till investeringsrapportering och affärsplan
• Kravställare på IT-system kopplat till investeringsrapportering.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Ca 5 års erfarenhet av business controlling och redovisning
• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel
• Du trivs med såväl administrativa som problemlösande arbetsuppgifter
• Du har siffersinne och är noggrann, är service minded och arbetar aktivt för att förutse och förekomma problem.
• Du kommer att få inblick i många olika frågor och ha många olika kontaktytor inom företaget varför det är viktigt du sätter dig in i och förstår vår verksamhet
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Erfarenhet från liknande verksamheter t ex processindustri och projekt- och investeringscontrolling är meriterande, men inte ett krav.
Önskemål om personliga egenskaper:
• Tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver dina processer vidare.
• Sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dem. Är jobbfokuserad och söker aktivt utmaningar. Arbetet resulterar i personlig tillfredställelse.
• Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
• Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
• Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 10 mån
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 6395444
Observera att sista ansökningsdag har passerat.