Servicekoordinator
Busch Vakuumteknik AB / Kulturjobb / Härryda
2024-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicekoordinator" (publicerad 2024-05-29) ⬅️
Visa alla kulturjobb i Härryda,
Lerum,
Partille,
Bollebygd,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Busch Vakuumteknik AB i Härryda,
Göteborg,
Uppsala eller i
hela Sverige BUSCH Sverige - Servicekoordinator
Vill du jobba med inspirerande arbetsuppgifter på ett företag i mycket stark utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig!
Busch Vacuum Pumps and Systems är en av de största tillverkarna av vakuumpumpar, fläktar och kompressorer i världen. Vårt produktsortiment omfattar lösningar för vakuum- och övertrycksteknik inom alla industrisektorer.
Vi expanderar och söker nu en administrativt stark och serviceinriktad person för rollen som Servicekoordinator till vår serviceavdelning på vårt huvudkontor i Mölnlycke. Du kommer att bli en del av en arbetsgrupp, med f.n. 11 servicetekniker, som är placerade över hela Sverige. I gruppen ingår även en person som ansvarar för lager och logistik.
Publiceringsdatum2024-04-03Om tjänstenDin roll blir att administrera och ge service till kunder och kollegor genom att vara noggrann, strukturerad och serviceminded. I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en affärsmässig approach.
Du kommer att bli en del av den dagliga verksamheten på vår serviceavdelning där arbetsuppgifterna sträcker sig från planering av serviceinsatser, kundkontakt, ordermottagning och fakturering av Serviceorder.
Du kommer också att få delta i att forma och bidra till att säkra det interna flödet på avdelningen.
Vi erbjuder dig ett självständigt och utmanande arbete med stor frihet under ansvar. Du får arbeta i ett marknadsledande och stabilt internationellt företag med det lilla teamets flexibilitet. Du arbetar tillsammans med erfarna servicetekniker och alla gör vi vårt yttersta för att våra kunder och kollegor ska trivas och utvecklas.
Vi söker dig som vill vara med på vår resa framåt där vi avser att fortsätta växa på den svenska marknaden.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Tillhandahålla excellens i kundservice inklusive att bygga och upprätthålla relationer med befintliga och nya kunder.
• Säkerställa en hög grad av kundnöjdhet
• Utföra administrativa uppgifter effektivt och korrekt, inklusive hantering av CRM-databasen och proaktiv uppföljning med kunder vid behov.
• Erbjuda lösningar av hög kvalitet genom fackmannamässig bedömning och rådgivning.
• Samordna, schemalägga och planera fältservice för/med tekniker och kunder.
• Göra överenskommelser med kunder om akuta servicebesök.
• Beställa artiklar till service- och verkstadsorder, i dialog med inköpsansvarig.
• Säkerställa att service har utförts enligt plan, fånga upp eventuell avvikelser.
• Ta fram underlag för fakturering.
• Underhålla dokumentation som stöder teknikerlicenser, poliskontroller, introduktioner och relevanta certifieringar.
Dina personliga och professionella kvalifikationer:
• Utmärkt organisatorisk förmåga
• Förmåga att prioritera och arbeta inom erforderliga tidsramar och fatta logiska beslut när det krävs för att hitta lösningar på utmaningar.
• Exceptionell kundtjänstfärdighet med visat hög interpersonell kompetens
• För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och har en öppen personlighet med gedigen servicekänsla samt är lösningsorienterad. Du behöver vara ansvarsfull och besitta en god förmåga att arbeta strukturerat, kunna planera och prioritera ditt arbete självständigt.
• Du är van vid att använda IT som arbetsverktyg och trivs med varierande arbetsuppgifter.
• Du är bra på att lyssna och sätta dig in i kundens behov och skapa en trovärdig dialog.
• Med bra överblick och system säkerställer du optimal planering av arbetsdagen för teknikerna.
• Du är uthållig och flexibel när planer behöver ändras och med ditt lösningsorienterade förhållningssätt får du planen att fungera.
• Du tar ansvar för att dina uppgifter löses professionellt och med hög kvalitet.
• Din bakgrund är inte avgörande, dock kräver tjänsten att du har erfarenhet av teknik/mekanik för att förstå kundernas problem och våra produkter.
• Som vårt ansikte ut mot kunden är det av vikt att du är kundorienterad, serviceinriktad och noggrann för att lyckas.
• Du bör ha lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer.
• Du är en självständig men ödmjuk person med stor förmåga att ta egna initiativ.
• Att du är flexibel och kan ta dig an varierande uppgifter beroende på uppkomna situationer, alltid med kundens bästa för ögonen, ser vi som en självklarhet. Hos oss trivs lagspelaren som är prestigelös och gillar att göra det lilla extra.
Du bör även ha:
• Datorvana
• Goda kunskaper i svenska
• Grundläggande kunskaper i engelska
Anställningsform: 100%, Provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning.
Välkommen med din ansökan!
Mer information om tjänsten lämnas av After Sales Manager Jennie Lindh Olsson, 031-338 00 86 eller
jennie.lindh.olsson@busch.seIntervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Skicka din ansökan med personligt brev och cv till
jobs@busch.se. Märk mailet med Koordinator.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-03
E-post:
jobs@busch.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Servicekoordinator".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Busch Vakuumteknik AB (org.nr 556198-1308)
Växthusvägen 2 Bråta Industriområde (
visa karta)
435 33 MÖLNLYCKE
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt HR Manager
Maria Lundqvust
maria.lundqvist@busch.se +46707452016 Jobbnummer 8584976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.