Serviceinriktad IT-tekniker
Falu kommun / Supportteknikerjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.
IT-kontoret är en kommunstyrelseförvaltning. Vi arbetar med utredningar, projekt och internstöd till förvaltningarna. Vi har dessutom ansvaret för att IT kopplas ihop med verksamheten på ett effektivt sätt. IT-management kan man kanske kalla det. Förvaltningen består av 26 medarbetare och är uppdelad i tre avdelningar, IT-service, IT-användning och IT-teknik.
På IT-kontoret jobbar vi med tjänster som drift, installationer, servicedesk, utbildning och IT-management. Alla IT-upphandlingar sker med medverkan från IT-kontoret och vi bistår även med utredningar, utveckling och beslutsunderlag för Kommunstyrelsen.
Vi är uppdelade i grupper med olika arbetsområden:
• IT-infrastruktur: Nätverkskommunikation, serverteknik, e-postsystem, integrationer, backup.
• IT-support: Service och support på olika nivåer, på platsen service, servicedesk (för kommunens felanmälningar), klienthantering.
• IT-system: Drift och underhåll av olika verksamhetssystem.
• IT-tillämpning: Telefoni, webb, systemutveckling, diariesystem, kontorsstöd.
Publiceringsdatum2014-11-25Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag kommer framförallt att höra till gruppen IT-support, men du kan även få uppgifter inom de andra grupperna. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av, att via telefon och e-post, felsöka och avhjälpa våra kunder med t.ex. skrivarproblem, hårdvarufel och problem med verksamhetssystem. Även besök ute på våra kunders arbetsplatser kan förekomma för att lösa uppgifter.
Tillräckliga kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT eller arbetslivserfarenhet som går att likställa med sådan utbildning samt tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk/callcenter. Vi vill att du genom utbildning eller arbete har kunskaper om Microsoft Windows 7 och Microsoft Active Directory 2012.
Vi sätter störst vikt vid din personlighet, då kundkontakten är det viktigaste. Vi söker därför dig som är serviceinriktad, har lätt att kommunicera och kan förmedla teknisk kunskap på ett bra pedagogiskt sätt till kommunens alla medarbetare. Du behöver dessutom kunna analysera och problemlösa på ett flexibelt sätt. Du är noggrann och har god uthållighet i ditt arbete så att våra kunder får rätt service. Förutom att samarbeta med våra kunder så har du lätt att samarbeta med kollegor.
Tjänsten kräver B-körkort.
Meriterande kvalifikationer
Kunskap inom nätverkskommunikation och erfarenhet av ärendehanteringssystemet Easit 4 är meriterande.
Övrig informationI Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en visstidsanställning med start efter överenskommelse dock längst t o m 31/10 2015.
Upplysningar
Gruppchef - David Forsman, 023-825 84
Fackliga företrädare
Vision - Monica Källberg, 023-832 06
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningEnl avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
79183 Falun
KontorsadressFalu kommun
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2080179
Observera att sista ansökningsdag har passerat.