Serviceinriktad Handläggare till välkänt bilmärke

SW / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW IT är specialister på rekrytering och konsultverksamhet inom IT. Vår erfarenhet av rekrytering i kombination med spetskompetens inom IT säkerställer att vi kan göra rätt matchningar som både på kort och lång sikt skapar meningsfulla relationer och ger bestående resultat för alla inblandade parter.

Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Är du ekonom och har arbetat inom bil-, finans-, eller försäkring? Ansök redan idag!

SW söker för kunds räkning en analytisk och kommunikativ Handläggare. Kundföretaget är en generalagent - bedriver import, försäljning och leasing av person- och motorfordon, reservdelar och tillbehör till dessa fordon - för ett väletablerat, utländskt bilvarumärke. Som Handläggare har du ansvar för administrationen av serviceavtalen: registrering, ändringar och avslut av avtal samt förvaltning och marknadsföring av produkten serviceavtal. Du sitter tillsammans med 32 kollegor i öppna lokaler i Norrort. Du välkomnas till en professionell men avslappnad arbetsplats med affärsdrivna och positiva medarbetare.

Uppdragstiden är på 6 månader med start omgående. För rätt person innebär tjänsten god chans till förlängning alternativt överrekrytering till kund.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Handläggare kommer du att ha sammanhållande funktionsansvar för serviceavtalen. Du hanterar registrering, ändringar och avslut av serviceavtal. Tjänsten innebär att du har en naturlig kontaktyta gentemot auktoriserade återförsäljare/verkstäder samt du även har kontakt med slutkund. Du förvaltar serviceavtalen gällande avtalsvillkor genom konkurrensbevakning, prisjustering av serviceavtal samt avtalsvillkorsändringar. Du förväntas att marknadsföra serviceavtal som produkt gentemot återförsäljare, verkstäder och slutkund genom exempelvis kampanjer som tas fram i samarbete med marknadsavdelningen. Du samarbetar tätt med kollegor på exempelvis garanti- och biltekniskavdelning gällande serviceavtalen. Du välkomnas till en professionell men avslappnad arbetsplats med affärsdrivna och positiva medarbetare.

Tjänsten som Handläggare innebär att huvudsakligen arbetsuppgifter så som:

• Serviceavtal: registrering, ändringar och avslut av serviceavtal

• Konkurrensbevakning, prisjustering och avtalsvillkorsändringar

• Marknadsföring/Införsäljning av serviceavtal som produkt gentemot samarbetspartners och slutkund

Det här är tjänsten för dig som har studerat ekonomi vid högskola/universitet och har arbetat administrativt sedan tidigare. Du får visa vad du går för i en bred och utvecklingsinriktad roll där du förväntas förvalta och utveckla serviceavtalen på ett välkänt och utländskt bilvarumärke!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har studerat ekonomi vid högskola/universitet. Vi söker dig som har arbetat administrativt sedan tidigare exempelvis inom bil-, finans- eller försäkring och vill ta nästa steg. Vi ser gärna att du har arbetat i Microsoft Dynamics Ax sedan tidigare, men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i affärssystem. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har särkilt goda kunskaper i Excel. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du driven och ansvarstagande, detta eftersom du arbetar i en självständig roll som Handläggare där du har ansvaret för serviceavtal. Du är kommunikativ och trivs utmärkt i en spindeln-i-nätetroll där du har en bred kontakyta internt såväl som externt med återförsäljare, verkstäder och slutkund. Du har en utmärkt initiativförmåga som gör att du dels ser samt tar tag i det som behöver göras men även kommer med goda idéer. Du är ansvarstagande, analytisk och har ett ekonomiskt förhållningssätt i ditt arbete samtidigt som du är en naturlig och prestigelös lagspelare. Vidare fungerar du utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader med start omgående. För rätt person innebär tjänsten god chans till förlängning alternativt överrekrytering till kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider 6 månader med start omgående.

Publiceringsdatum
2016-05-17

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 8-407 55 68

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2851328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: