Serviceinriktad administratör med intresse för teknik
Inera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.
Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.seÄr du en serviceinriktad administratör med intresse för teknik?
Skicka då in din ansökan till oss omgående.
Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar frågor om nationella system för vård och omsorg. Ineras potentiella och befintliga kunder behöver stöd i olika sammanhang när de har att göra med de nationella eHälsotjänsterna. Det kan vara vid en beställning eller en anslutning av en tjänst, en fakturafråga, eller kanske hjälp med ifyllnad av ett regeldokument etc.
Dessa olika arbetsuppgifter hanteras av Ordermottagningen som är en grupp av flera inom Nationell Kundservice. En annan gruppering är Support, som hanterar felanmälan och ger support.
Vi söker nu en serviceinriktad administratör med intresse för teknik till vår Ordermottagningsgrupp.
Ordermottagningsgruppen på Inera består i dagsläget av sex medarbetare som hanterar ärenden självständigt men som också samarbetar gällande framtagning av dokumentation, instruktioner, arbetsfördelning etc. Hela Nationell kundservice består av ett tjugotal medarbetare och det finns stora möjligheter att arbeta med olika grupperingar.
Alla ärenden handläggs i ärendehanteringssystemet Marval och information om kund uppdateras i CRM-systemet Lime.
Publiceringsdatum2015-12-07ArbetsuppgifterSom administratör inom Nationell kundservice och Ordermottagningsgruppen ska du kunna Ineras tjänsteutbud i allmänhet och några tjänster i synnerhet. Det innebär att du får fördjupad kunskap om en handfull tjänster. Du kommer att handlägga ärenden inom ramen för de tjänster som du fått fördjupad kunskap om och även se till att du håller dig uppdaterad med ny information om nyheter i tjänsten med mera.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av kundkommunikation per telefon och e-post, att vara länken mellan kunden och Ineras tjänsteförvaltningar när det gäller att handlägga ärenden, hantera och administrera avtal, granska dokumentation för användande av tjänst i vårt granskningsverktyg Easy, uppdatera kundinformation i Lime mm.
För att du ska tycka att det är roligt att arbeta med dessa uppgifter bör du
• tycka att det är roligt att hjälpa kunder och se till att de blir nöjda.
• vara duktig på att uttrycka dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt.
• kunna läsa, förstå och följa information i form av instruktioner, anvisningar, tjänstespecifik information, regelverk med mera.
• vara noggrann, ansvarsfull och strukturerad.
• ha stora mått av tålamod då våra ärenden har lång handläggningstid
• kunna förhålla dig till en föränderlig värld med stundtals hög arbetsbelastning.
• vara prestigelös och kunna arbeta både självständigt och i grupp.
• ha viss teknisk kunskap eller intresse och förståelse för teknik
• kunna arbeta med ständig förbättring av instruktioner, anvisningar mm.
Kvalifikationer och kompetens
Det är ett absolut krav att du har telefonvana och Officekunskap BAS kunskaper.
Det är en fördel om du
• har arbetat i funktioner Kundservice/IT Service/Service Desk
• har erfarenhet med avtalsadministration eller liknande
• har erfarenhet från liknande bransch (IT och/eller vård/omsorg)
Det är meriterande om du har jobbat med behörighetsadministration, är van att arbeta i ärendehanteringssystem med fördel Marval, samt arbetat i projektplatsen.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid och pågår till och med 2016-06-30. Vi vill gärna att du har möjlighet att börja jobba omgående. Det finns möjlighet att visstidsanställningen förlängs och alternativt övergår till en tillsvidareanställning.
Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.
Har du frågor om tjänsten
Enhetschef Kundservice Maria Walkenström, 08-452 71 78
HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73
Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42
Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2564833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.