Servicehandläggare till servicekontoret i Jönköping

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Jönköping, Ulricehamn, Tidaholm, Falköping, Vetlanda eller i hela Sverige

- var med och utveckla servicekontoret i Jönköping.

Vi söker en servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.

Ditt nya jobb

innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv. Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden. Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.

Tjänsten innebär även att du vid behov kommer bemanna våra övriga servicekontor i området. Det medför att du ibland får resa i tjänsten. 

Vi söker dig som

• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. 

Du ska ha

• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska 

Meriterande är

• arbetslivserfarenhet från Skatteverket inom beskattnings- eller folkbokföringsområdet.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningarna avser en tillsvidareanställning och en tidsbegränsad anställning. Tjänsterna är på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas vid tillsvidareanställning.

Har du frågor om arbetsuppgifterna, ring då sektionschef Pia Röme på telefon 010-579 83 88 eller regionssamordnare Bengt Svanberg på telefon 010-5756363. Vid frågor om rekryteringsprocessen, ring HR-konsult Linda Gertsson på telefon 010-574 86 45. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Kerstin Nordström telefon 010-579 83 45, för SACO Carl Cedergren telefon 010-5798465.

Publiceringsdatum
2012-07-31

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 389622-12 senast den 15 augusti 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1302584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: