Servicehandläggare till Servicekontoren i Göteborg med omnejd
Skatteverket / Ekonomijobb / Göteborg
2011-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till Servicekontoren i Göteborg med omnejd" (publicerad 2012-04-17) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Vi har inrättat helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera
• mycket god kunskap av informationssökning via IT
• körkort
• goda kunskaper i svenska och engelska.
Meriterande är goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Sista ansökningsdatum: 2011-02-27
Publiceringsdatum2011-02-11Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRigmor Skillmark, HR-konsult, 010-575 01 80
Åsa Winninge, ST, 010-578 68 74
Bekim Hasani, SACO, 010-573 53 61
Viktoria Barisa, Kontorschef, 010-573 53 80
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 848781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.