Servicehandläggare till servicekontoren i Göteborg
Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoren i Göteborg är vi cirka 44 medarbetare och tillhör folkbokföringskontoret Göteborg. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi söker servicehandläggare som vill arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller har utmärkt verifierad förmåga att använda teoretiska kunskaper i arbetslivet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• har ett vänligt och respektfullt bemötande både internt och externt
• har utmärkt kommunikativ förmåga och servicekänsla
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel och anpassningsbar
• har ett helhetsperspektiv och är utvecklingsorienterad samt nytänkande
• har god förmåga att stödja och samverka.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan samt har goda kunskaper i språk som anses dominera inom servicekontorens närområde.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningarna är på heltid och tillsvidare eller tidsbegränsade. Individuell lönesättning tillämpas. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Vi vill ha din ansökan med grundligt besvarade urvalsfrågor samt ett fullständigt CV och personligt brev märkt med diarienummer 131 780837-12 elektroniskt inkommen senast fredag den 4 januari 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande i din ansökan då dessa tas med vid en eventuell djupintervju.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Anna-Karin Regenberg på telefon 010-5747357 eller Irene Borgström på 010-5736602. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Jeacline Hedlund på telefon 010-5722056. Kontaktpersoner i fackliga frågor är Åsa Winninge, ST, 010-5786874, och Johan Almstrand, SACO, 010-5736270.
Publiceringsdatum2012-12-14Arbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Regenberg, Sektionschef 010-5747357
Irene Borgström, Sektionschef 010-5736602
Jeacline Hedlund, HR-konsult 010-5722056
Åsa Winninge, Facklig representant ST 010-578 68 74
Johan Almstrand, Facklig representant SACO 010-5736270
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1417607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.