Servicehandläggare till Kiruna
Försäkringskassan / Receptionistjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Överkalix,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret i Kiruna är vi 3 medarbetare och tillhör enheten Norrbotten. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Resor främst till Gällivare servicekontor ingår i arbetet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning eller har dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är stabil och självgående
• har körkort för bil
Det är meriterande om du har
• har erfarenhet från ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
1 tjänst, tidsbegränsad t.o.m 2018-08-31, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Kontaktpersoner
Enhetschef: Anki Backman, 010-111 27 38 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Emil Jarengrim, 010-116 79 49 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Veronica Johansson,
veronica.m.johansson@forsakringskassan.seoch för Saco-S: Ingrid Rådström,
ingrid.radstrom@forsakringskassan.se Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 18 mars 2018. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-02-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3992727
Observera att sista ansökningsdag har passerat.