Servicehandläggare till gruppen "Bygg-och stadsmiljö"
Järfälla kommun, Servicecenter / Butikssäljarjobb / Järfälla
2019-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare till gruppen "Bygg-och stadsmiljö"" (publicerad 2019-04-17) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html. Ett moment i kommunens personalpolicy är att ge medarbetare möjligheter till utveckling - nya uppdrag eller varför inte helt nya arbetsuppgifter? Vi tycker det är väldigt roligt att en av våra kollegor kommer under våren 2019 påbörja en tjänst på en annan avdelning i kommunen. Därför söker vi just nu en ersättare -
en serviceinriktad och noggrann person med intresse för myndighetsutövning och markupplåtelsehandläggning.
Publiceringsdatum2019-02-22ArbetsuppgifterServicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma.
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bygg-och miljöförvaltningen arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning. Du kommer även ta emot felanmälan på kommunens fastigheter. En viktig del av arbetet är att handlägga ansökningar om markupplåtelse - ett uppdrag som kräver tålamod och noggrannhet!
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Handlägga ärenden om markupplåtelser
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens inom bygg- och miljöfrågor och ett utvecklande arbete!
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och/ eller arbete inom servicebranschen
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
Vi ser gärna att du:
• har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och telefonisystem såsom Callguide och Artvise
• har erfarenhet av arbete med fastighetsfelanmälan
Det är en stor plus om du har erfarenhet av markupplåtelsehandläggning eller annan liknande myndighetsutövning. Eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik eller park är meriterande. Dock även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat till uppdraget!
Vi söker dig som är en stjärna på service och bemötande! Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är en lösningsorienterad person som smittar alla med sitt engagemang och kan anpassa sig vid ändrade förutsättningar.
Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vid behov Arbete är förlagt mellan: 07:50-17:00 mån till tors, 07:50-15:00 fre. Tillsvidareanställning, tillträde: Enl. ök., dock senast 1 maj 2019. 6 månaders provanställning tillämpas. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: A853606
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElena Buzakova
elena.buzakova@jarfalla.se 0858029092
Mia Hagman
mia.hagman@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Servicecenter
AdressJärfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 4630011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.