Servicehandläggare med kundserviceerfarenhet till Kontaktcenter Stockholm

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

På Kontaktcenter Stockholm gör vi en stor insats för stockholmarna och jobbar med viktig samhällsbärande information och vägledning.

Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? Då kan du vara en av våra nya kollegor som vi söker till enheterna Sociala frågor.

Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av Serviceförvaltningen. Vi är cirka 90 medarbetare inom enheterna Sociala frågor, Skolfrågor och Samhällsbyggnadsfrågor. Hos oss finns det stora möjligheter att få utvecklas, utbildas och jobba inom flera verksamhetsområden. Vi är måna om att ge god och effektiv service och att vi trivs tillsammans. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler vid Globen. Just nu söker vi två kandidater. En för en tillsvidaretjänst och en för ett föräldravikariat.

Vanliga frågor/ärenden som kommer till Kontaktcenter från stadens invånare:
- Vad är skillnaden mellan god man och förvaltare?
- Hur ansöker jag om hemtjänst?
- Jag vill flytta till äldreboende i Stockholms stad men bor i en annan kommun
- Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
- Min mamma behöver trygghetslarm, hur går vi tillväga?
- Hur ansöker jag om färdtjänst?

Om enheten Sociala frågor
Enheten för Sociala frågor har stadens stadsdelsförvaltningar, äldreförvaltningen och överförmyndarförvaltningen som våra uppdragsgivare och vi arbetar med att vägleda och informera stockholmare om våra uppdragsgivares ämnesområden. Vi är cirka 30 servicehandläggare som informerar och vägleder invånare från 65 år om äldreomsorg, om stadens omsorg för invånare under 65 år med funktionsnedsättning, anhöriga, gode män, huvudmän och andra intressenter. Den främsta kontakten sker via telefon, men även mejl.

Din roll som servicehandläggare
Som servicehandläggare är du expert på kundservice. Med ett mycket gott bemötande informerar och vägleder du stockholmarna med telefonen som ditt främsta verktyg. Du och dina kollegor är schemalagda dagtid, med viss tid för att svara i telefon och viss tid för att besvara mejl. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Några av dem är ärendehanteringssystemet Artvise och telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem Lex, Agresso, Paraplyet och schemaläggningssystemet Teleopti.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har

- god aktuell erfarenhet av kundservicearbete via telefon och mejl alternativt erfarenhet inom sociala frågor
- goda IT-kunskaper och vana av att söka information via webb och stödsystem samt erfarenhet av ärendehanteringssystem
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk eller bank och försäkring
- relevant eftergymnasial utbildning, gärna socionom, ekonom eller jurist.

I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete. Du är trygg och säker i din egen kompetens. Vi ser att du är serviceinriktad, pedagogisk och har en förmåga att identifiera invånares behov. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte ge ett gott bemötande samt ge korrekt information. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det innebär att du under ett samtal kan behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen och inflöde i köer.

Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och tydligt på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. För kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Serviceförvaltningen
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Publiceringsdatum
2023-07-21

Övrig information
Under annonseringstiden kommer rekryterande chef och rekryteringskonsult vara på semester och är åter vecka 32. Vid eventuella frågor, maila erik.selander@stockholm.se

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/4138".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Sociala frågor

Kontakt
Susanne Schenström, enhetschef Sociala frågor
08-50811599

Jobbnummer
7977945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: