Servicehandläggare, Malmö

Skatteverket / Ekonomijobb / Malmö
2014-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Malmö" (publicerad 2018-08-03) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Malmö är vi ett 30-tal medarbetare och tillhör Skattekontoret Lund. Vid behov kommer du även att arbeta på servicekontoret i Lund.

Vi söker dig som

• har en högskoleexamen (minst 120p/180hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet

• har några års aktuell erfarenhet av ett kvalificerat serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

• har mycket god IT-vana och mycket goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har en god servicekänsla

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga

Det är meriterande om du behärskar ytterligare språk som är dominerande inom servicekontorets närområde. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Anställning avser visstidsanställning på ca 1 års tid med start från den 1 september.

Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2014-04-28

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lundsson, sektionschef 010-574 62 29
Per-Olof Borg, sektionschef 010-579 92 24
Klara Balogh, facklig kontaktperson Saco 010-578 44 13
Lena  Gahnström Persson, facklig kontaktperson ST 010-577 46 65
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1853693

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: