Servicehandläggare inom kontorsservice
Skatteverket / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Är du en person som gillar problemlösning och högt tempo? Drivs du av att kunna ge god service med gott bemötande? Tycker du om att dina dagar fylls av varierande arbetsuppgifter? Då är detta rollen för dig! Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Hos oss spänner dina arbetsuppgifter inom ett brett fält och en viktig uppgift är att du ska förmedla svar på frågor från övriga anställda inom Skatteverket.
Du är en problemlösare och tycker om att lösa allt från små till stora problem. Att ge bra service och bemötande är viktigt för dig. Dina arbetsuppgifter består också av fakturagranskning, lägga beställningar, stötta i våra administrativa system samt avlasta i våra övriga delar.
Vi arbetar gränsöverskridande med andra delar av organisationen för att förbättra interna rutiner och arbetssätt, samt stötta närliggande verksamheter såsom reception, säkerhetsenheten och arbetsplatsenheten. Dina arbetsredskapen för att ta emot uppdrag är telefon och e-post men merparten av ärenden hanterar vi via flera ärendehanteringssystem.
Du tillhör sektion Kontorsservice 1 på kontorsserviceenheten som tillhör administrativa avdelningen, med placering i Sundbyberg. På vår sektion är vi runt 20 kollegor.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- tycka om att arbeta i ett högt tempo och kunna hantera flera uppgifter parallellt
- bemöta kollegor på ett professionellt och serviceinriktat sätt
- ha god samarbetsförmåga och trivas i grupp
- vara flexibel och noggrann
- ha förmåga att ta ansvar och kunna prioritera
- ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svensk.
Du ska även ha:
- en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
- erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemen UBW, Service Manager eller Service Now
- minst ett års erfarenhet av kundtjänst/support alternativt administrativa arbetsuppgifter.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-08-08ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/550".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Malin Brinkler, sektionschef
010-5747303 Jobbnummer 6885243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.