Servicehandläggare i Älmhult/Växjö
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Älmhult
2018-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare i Älmhult/Växjö" (publicerad 2018-09-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Älmhult,
Ljungby,
Markaryd,
Olofström,
Hässleholm eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på 113 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag. Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoren i Älmhult/Växjö är vi 15 medarbetare som tillhör enheten Kronoberg. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Kontinuerligt kommer du även att arbeta på andra servicekontor i hela regionen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• som möjliggör god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndighet
• har goda kunskaper i språk, utöver svenska och engelska, som är vanliga i servicekontorets närområde
• har erfarenhet från pedagogisk verksamhet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2018-08-29Övrig informationTvå tjänster, heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placeringsort är Älmhult. Resor för att bemanna andra kontor ingår i tjänsten, framför allt till vårt Växjökontor.
KontaktEnhetschef: Charlotte Håkansson/Angela Mattisson Löfqvist, 010-111 48 54 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Karolina Lind, 010-119 75 60 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Per-Olof Ståhl, 010-118 38 52 och för Saco-S: Helén Johansson, 010-116 25 72, Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 12 september 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4315824
Observera att sista ansökningsdag har passerat.