Servicehandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Tranås,
Boxholm,
Ödeshög,
Kinda,
Mjölby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Tranås,
Mjölby,
Haninge,
Eksjö,
Nässjö eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Servicehandläggare, Tranås
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Tranås är vi cirka två medarbetare och tillhör Jönköpings län. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du
• har arbetslivserfarenhet från Skatteverket, Försäkringskassan och/eller Pensionsmyndigheten.
• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Jens Nordin 072-517 84 83. Om du har frågor om rekryteringsprocessen HR-specialist Henrik Eyton 010-119 51 95. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Peter Hjelm, 010- 116 10 53 och för Saco-s Helene Johansson, epost:
helene.johansson@forsakringskassan.se och för seko
fseko@forsakringskassan.se.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 002204-2017 senast den 22 januari 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-01-10ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3253919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.