Servicedesktekniker till spännande myndighet
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Trollhättan,
Vänersborg eller i
hela Sverige Är du på jakt efter en klassisk supporttjänst med mycket kontakt med användare? Har du erfarenhet av telefonsupport och dessutom kunskap inom ITIL? Tycker du att det är givande och utvecklande att hjälpa människor med problem? Då är det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2013-05-28BeskrivningPerido söker en pigg servicedesktekniker till vår kund. Kunden är en IT-specifik avdelning på en välkänd statlig förvaltningsmyndighet med ett flertal regionkontor och flera tusen anställda. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Till denna utvecklande och klassiska tjänst som servicedesktekniker söker vi dig som trivs i en roll där du får vara företagets ansikte utåt. Här får du stor användning av din kommunikationsförmåga då du kommer vara användarnas single point of contact och således ta emot samtal och hjälpa samtliga användare med deras problem. De problem som inkommer får du dessutom möjligheten att lösa själv men du har också alternativet att skicka vidare dem till ett annat team som har rätt kunskaper och verktyg. I detta ingår även att hålla användarna informerad och uppdaterad gällande statusen på deras ärenden. Då du i huvudsak jobbar med olika typer av problemhantering har du stor nytta för din nyfikenhet och problemlösningsförmåga. Denna tjänst erbjuder också möjligheter att arbeta med större störningsproblem, bidra till att identifiera dessa, samt rapportera vidare till interna och externa stödgrupper. Du uppmuntras även att ha ett övergripande affärstänk och på så vis utveckla dina egna arbetsprocesser. Vi tror att du är en serviceinriktad person som tycker att det är kul att hjälpa människor med olika typer av problem! Är det här tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning med IT-inriktning
• Erfarenhet av servicedeskverksamhet eller telefonsupport
• Kunskaper/erfarenhet av ITIL
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb8828DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde i augusti eller enligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
Månadslön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1567182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.