Servicedesktekniker till kommunal myndighet!
Job Solution Sweden Consulting AB / Supportteknikerjobb / Karlstad
2025-09-02
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Job Solution Sweden Consulting AB i Karlstad,
Örebro,
Motala,
Arboga,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi söker nu flera erfarna Servicedesktekniker för ett långsiktigt konsultuppdrag hos vår kommunala kund i karlstad. Här får du chansen att bli en del av en modern IT-avdelning som stöttar en stor organisation med över 7 500 användare.
Om uppdraget
Stationeringsort: Karlstad
Omfattning: 100%
Längd: Långsiktigt uppdrag
Som Servicedesktekniker blir du en viktig del av teamet inom Servicedesk. Uppdraget innebär ansvar för både 1:a och 2:a linjens support, där du hjälper användare via telefon, chatt och ärendehanteringssystemet Ivanti. Arbetet sker enligt ITIL-ramverket och målet är att lösa så många ärenden som möjligt redan vid första kontakt.
I rollen kan även ingå arbete i IT-avdelningens kundmottagning, där du bland annat hjälper användare med mobiltelefoner, iPads, datorer samt enklare konfiguration och felsökning. Även administrativa uppgifter som mottagning av leveranser och hantering av reparationer ingår.
Du arbetar i en miljö som bygger på Windows 11, Microsoft 365 (inkl. SharePoint och Teams) samt olika Apple-produkter. För att kunna arbeta i uppdraget krävs att du har tillgång till BankID, mobilt BankID eller Freja eID+ för multifaktorsautentisering.
En introduktionsperiod på 1-2 veckor kan bli aktuell för att säkerställa en bra start. Därefter sker fortsatt utbildning och fördjupning inom prioriterade områden.
Publiceringsdatum2025-09-02KvalifikationerErfarenhet av Servicedeskarbete (1:a och 2:a linjen)
God vana av support i miljöer med fler än 300 användare
Erfarenhet av Microsoft 365, Windows 11 och SharePoint
Erfarenhet av support på Apple-produkter
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, gärna Ivanti
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och en lagspelare. Du är van att arbeta strukturerat, gillar att lösa problem och kan skapa goda relationer med både användare och kollegor.
Bedömningskriterier
Vid utvärdering kommer vi särskilt att väga in:
Erfarenhet från kommunal verksamhet
Djup och bredd i kompetensprofil mot servicedeskarbete
Social kompetens, samarbetsförmåga och tydlighet i arbetet
Låter detta som din nästa utmaning?
Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen.
Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss.
För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på
fredrik.hovstadius@jobsolution.se.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Job Solution Sweden Consulting AB (org.nr 559436-7608),
https://www.jobsolution.se/ Jobbnummer 9487335