Servicedeskmedarbetare till utvecklande tjänst

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-07-14

Företaget
Företaget är ett av Nordens mest framgångsrika bussföretag med cirka 8 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företagets huvudkontor är beläget i Solna och det är på deras interna nordiska servicedesk som denna tjänst är förlagd. Företagskulturen beskrivs som öppen och välkomnande där engagemang och kompetensutveckling värdesätts högt. Här blir du en del av ett team om cirka 10 personer där samarbetet i det dagliga arbetet genomförs på ett prestigelöst sätt.

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar i företagets servicedesk på IT-avdelningen som ger intern support till cirka 1 700 användare runt om på 130 kontor i Norden. Supportteamet ansvarar tillsammans för 1st och 2nd line support dygnet runt till företagets medarbetare och under 2015 hanterades cirka 21 000 ärenden. Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen att på distans eller fysiskt på huvudkontoret ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden via telefon eller mail i företagets ärendehanteringssystem. Du installerar, konfigurerar och anpassar hård- och mjukvara samt genomför felsökning vid behov. Servicedesk äger alla ärenden och ansvarar för all kommunikation i ett ärendes livslängd.

Arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00, heltid.

Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av en liknande roll inom support/servicedesk
• Meriterande med kunskaper om Office365, administration i Active Directory, Citrix, Exchange, SQL och VM-ware. Erfarenhet av att arbeta processorienterat, till exempel ITIL-baserat. Därtill meriterande med nordiska språkkunskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa kunder i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Då företagets fokus är att göra sina kunder fullständigt nöjda är du en person som på ett självständigt sätt kan arbeta strukturerat och ge god återkoppling kring dina behandlade ärenden. Vidare är du en lagspelare som trivs i samarbetet med andra och på ett prestigelöst sätt gärna utbyter kunskaper och erfarenheter med dina kollegor.

Övrig information:

Start: Augusti 2016
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna h%C3%A4r " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicedeskmedarbetare, servicedesk, support, IT-support, supportmedarbetare, IT, teknik, data, felsökning, hårdvara, mjukvara, PC, Office365, Active Directory, Citrix, Exchange, SQL, VM-ware, ITIL

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Landestål 08-40024050 petra.landestal@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2954911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: