Servicechef till Scania Sverige, Region Syd - Malmö
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Tomelilla,
Falkenberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och utveckla Scanias serviceaffär till nästa nivå?
Scania går från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi vill göra skillnad, vill du vara delaktig på resan?
Publiceringsdatum2020-12-01Arbetsuppgifter Till vår serviceanläggning i Malmö söker vi en driven Servicechef. Ditt huvudsakliga ansvar är att proaktivt utveckla och leda verkstadens verksamhet och aktiviteter för att maximera kundernas och medarbetarnas tillfredsställelse samt det affärsmässiga resultatet, vilket bidrar till Scanias lönsamma tillväxt.
I denna roll har du ansvar för ekonomisk verksamhetsstyrning; prognos, resultat- och nyckeltalsuppföljning. Servicechefen är dessutom ansvarig för verksamhetens säkerhet, hälsa och arbetsmiljö. I detta uppdrag ingår att delta i en driftsledning tillsammans med representanter från fordonsförsäljning och servicemarknadsförsäljning. För Servicechefen är vård och utveckling av kundrelationer en naturlig del av vardagen och där vår service ska inge stort förtroende hos våra kunder.
Profil Vi söker dig som har starka ledaregenskaper och har erfarenhet som chef/ledare, gärna inom fordonsbranschen. Du är positiv och entusiasmerande samt har en stark drivkraft och tycker om att ta initiativ. Ditt ledarskap är tydligt och du har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Det är viktigt att du är en lagspelare och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har ett starkt intresse för god kundservice och affärer.
För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av servicemarknad, med ett intresse för helhetsaffären. I detta uppdrag ingår att coacha såväl verkstadspersonal som administrativ personal, att arbeta med utveckling av våra flöden och att utöka serviceförsäljningen. Vi tror att denna uppgift kan vara lämplig för en person från återförsäljarverksamhet eller från det industriella systemet och som har gedigen chefserfarenhet.
Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet/Kunskap, färdigheter:
Relevant högskoleutbildning med inriktning teknik eller logistik
Minst 3år Chefs-/Ledarskapserfarenhet
Gärna någon ledarskapsutbildning
God kännedom om den tunga lastbils- och bussbranschen
Erfarenhet från återförsäljarledet
Kommunicerar väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska
B-körkort är ett krav, C- och/eller D är meriterande
Allmänna datorkunskaper
Ytterligare information
Kontakta Niclas Granström, Återförsäljarchef, region Syd, 010-706 61 49.
Så ansöker du Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och för tjänsten relevanta betygskopior. Urval och ev kallelse till intervju kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2019 registrerade Scania Sverige 6 652 tunga fordon samt 146 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 44,2%.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com/world/#/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Scania
Jobbnummer 5469067
Observera att sista ansökningsdag har passerat.