Servicechef till kontaktcenter
Sollentuna Kommun / Chefsjobb / Sollentuna
2022-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicechef till kontaktcenter" (publicerad 2022-02-17) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Brinner du för kundupplevelsen och vill utveckla Sveriges bästa service för kommuninvånare/företag?
Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.
Kulturen inom Sollentuna kommun beskrivs med våra tre kärnvärden; nytänkande, ansvarstagande och välkomnande
Kontaktcenter är sedan 10 år tillbaka kommunens gemensamma kundtjänst med uppdraget att hjälpa invånare och företagare att få svar på sina frågor och lotsa dem rätt i olika typer av ansökningsprocesser inom kommunens samtliga verksamhetsområden.
Vid sidan av att hjälpa invånare och företagare har kontaktcenter uppdraget att fungera som en utvecklingsmotor i den kommunala verksamheten. Därför arbetar kontaktcenter mycket aktivt med att mäta och följa upp kundupplevelsen och återkoppla resultaten till kontoren. Kunskapen om kundens upplevelser och behov är också central i kommunens digitala transformation där förbättrad kundservice genom digitala lösningar är ett av de viktigaste målen.
På enheten arbetar idag ca 25 medarbetare och verksamheten är organiserad i fyra arbetsgrupper. Du har två direktrapporterande gruppchefer till ditt stöd och rapporterar själv till administrativa chefen.
Publiceringsdatum2022-01-19Dina arbetsuppgifterSom servicechef är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att kommunen har ett kontaktcenter som levererar effektiv och kvalitativ service till invånare och företagare. För att det ska vara möjligt krävs god samverkan med kontoren så att kontaktcenters personal arbetar efter korrekta rutiner och har god kompetens för arbetsuppgifterna.
Som servicechef förväntas du även att arbeta för att sätta servicefrågor på agendan i den kommunala organisationen i stort. Det gör du bland annat genom att löpande mäta och följa upp kontaktcenters verksamhet, analysera resultatet och återkoppla det till kontoren men också genom serviceutbildning för olika personalgrupper.
Som enhetschef ansvarar du för att planera och följa upp enhetens verksamhet och ekonomi. Du ansvarar för att skapa en god arbetsplats där medarbetare får möjlighet att utvecklas och göra ett bra arbete. Du säkerställer att enheten bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Du har eget personalansvar.
Kompetens
Vi söker dig som har ett mycket tydligt fokus på "kunden", dvs. våra invånare och företagare och idéer om hur vi kan bli ännu bättre på att ge service.
Vi söker dig som är tydlig i ditt ledarskap, resultatorienterad och bra på att sätta mål för verksamheten och förmedla dem till dina medarbetare. Du ska också tycka om att skapa en god arbetsmiljö, aktivt arbeta för att medarbetare ska utvecklas i sin yrkesroll och ha en mycket god social förmåga då tjänsten är en utåtriktad tjänst med många kontakter med medarbetare och chefer i organisationen.
Vi förutsätter att du har erfarenhet av och ett stort intresse för digitala lösningar och är intresserad av att koppla kontaktcenters verksamhet till kommunens digitaliseringsarbete.
Du ska ha förmåga att skapa ordning och strukturer men samtidigt ha ett pragmatiskt förhållningssätt.
Vi ser att du har relevant högskoleutbildning, flera års erfarenhet av att vara chef för ett kontaktcenter/kundtjänst, flera års erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet samt pedagogisk förmåga och vana att prata inför grupper.
Övrig informationKontaktcenter har en viktig roll att spela i krissituationer. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Kontakt Pierre Karlsson
08-57921520 Jobbnummer 6260506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.