Service Team Manager Front of House/Bar & restaurang, Scandic Sö

Scandic Hotels AB / Chefsjobb / Södertälje
2021-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Team Manager Front of House/Bar & restaurang, Scandic Sö" (publicerad 2021-07-20) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Södertälje, Huddinge, Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla Scandic Södertälje mot framtiden? Vi söker Service Team Manager till Front of House & Bar i receptionen samt ansvar för kvällsrestaurang!

Scandic Södertälje ligger vid korsningen av två av Sveriges mest högtrafikerade europa-vägar. Här möts öven lokaltåg och fjärrtåg och Södertölje är även en stor port för frakt in mot Mälaren. Vi vill vara Hotellet med den mest unika personligheten längs med E4:an i Skandinavien. Med en ovanligt hög andel stamgäster och många som varit gäster i många år är hotellet en plats med en familjär känsla. Scandic Södertälje är relativt litet vilket också hjälper till att skapa den unika stämningen.

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Team Manager?

I rollen som Service Team Manager har du det övergripande ansvaret för ett område inom hotellet. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.

Vem är du?

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Som Service Team Manager kommer du att vara en av två ansvariga chefer för hotellets operativa verksamhet och rapportera direkt till hotelldirektören.
Det team som du skall ansvara för omfattar följande ansvarsområden:
Front of House, Beverage Creation, Food Creation samt Waiter Services.

Du kommer att ha personalansvar för de Service Hosts som ingår i ditt team och ansvara för rekrytering, utbildning och utveckling.
Tillsammans med din Service Team Manager-kollega kommer ni tillsammans med era team att säkerställa hotellets servicenivå och produkt samt säkerhet för gäster och medarbetare under dygnets alla timmar alla dagar i veckan. Rollen är till stor del driftsorienterad då det är ett mindre hotell och vissa ansvarsområden delar vi med systerhotellet Scandic Skogshöjd. Ledningsgrupperna på de två hotellen jobbar också tätt samman med utvecklingsfrågor.
De personliga egenskaper vi söker hos dig är ett väl utvecklat ledarskap med hög integritet, flexibilitet och en stark förmåga att bygga och bevara gästrelationer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-06-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scandic Hotels AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009), https://www.scandichotels.se/

Arbetsplats
Scandic Hotels Sverige

Jobbnummer
5800111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Hotels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Hotels AB: