Service Support Specialist
Scania / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania i Södertälje,
Huddinge,
Järfälla,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Är du intresserad av att börja ett nytt jobb? Vi är en avdelning inom Finance & Business control på Scania, och vi har i uppdrag att driva ett shared service center som tillhanda håller tjänster inom leverantörs- och kundreskontra. Våra kunder finns i Europa och Australien, och vi har en stor del av vår verksamhet i Indien
Publiceringsdatum2018-12-07Dina arbetsuppgifterJobbet som supportspecialist ger dig ett bra tillfälle att komma i kontakt med många olika delar av Scania, och många olika länder. Våra leverantörer och kunder finns över hela världen, men för oss i supporten så handlar det mest om Europa.
Du svarar professionellt på inkommande frågor via telefon och mejl, och hanterar inkommande ärenden, vilket innebär intensiva arbetsdagar. Arbetsuppgifterna innefattar kontakt med Scanias anställda, kunder och leverantörer. Vidare ansvarar du för att lösa problemet med den obetalda fakturan, vilket innebär hantering av fakturor i Basware och affärssystemet Oracle. Anledningarna till varför en faktura ligger som obetald kan vara många, vilket gör arbetet varierande.
Sagt av Martina som går vidare till ny tjänst inom Scania:
Det som är mest roligt är att det är så varierande. Jag gillar kombon av att jobba självständigt och prata i telefon. Man jobbar mycket på egen hand, med stöttning av gruppen, men sen så pratar man en del i telefon. Alltså både socialt men även tid att sitta själv och hantera problemen som uppstått.
Team och kollegor
Teamet består totalt av sex personer, och vi jobbar nära ytterligare ett team på ungefär lika många. Vi är en mix både vad gäller kön, ålder och härkomst, och vi har kul på jobbet!
Rollen passar dig som är/har:
• Positiv och har driv och nyfikenhet
• Bra på, och gillar att kommunicera
• 3-årig gymnasial utbildning eller på annat sätt dokumenterat grundläggande kunskap i bokföring/ekonomi
• Erfarenhet av arbete inom leverantörs- och kundreskontra
• Goda kunskaper i engelska och svenska
Meriterande är även:
• Erfarenhet av arbete inom leverantörs- och kundreskontra
• Kunskaper i andra europeiska språk
• Kunskaper i Basware och Oracle
För ytterligare information
Om du vill veta mer om den här tjänsten vänligen kontakta:
Camilla Karlsson, Service Support manager, telephone 070-2750354 eller e-mail:
camilla.karlsson@scania.com Så ansöker duAnsökan ska bestå av brev och CV. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök
www.scania.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania
AdressScania
Scania CV AB
15187 Södertälje
KontorsadressScania CV AB
Jobbnummer 4497461
Observera att sista ansökningsdag har passerat.