Service Manager
Sandvik Systems Development AB / Datajobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvik Systems Development AB i Sandviken Funktionen AM (Application Management) inom Sandvik System Development ansvarar för förvaltning och support för en stor mängd av Sandviks IT-applikationer. Funktionen består av ett antal områden, där leveransen inom respektive område leds av en Service Manager. Nuvarande Service Manager för området Manufacturing inom Sandvik Materials Technology går vidare till nya utmaningar inom Sandvik. Därför söker vi nu dig som är beredd att ta ansvaret för området, som består av ca 20 medarbetare.
Publiceringsdatum2008-02-18ArbetsuppgifterI rollen som Service Manager är du ansvarig för leveransen och dess resultat, innehåll och utveckling där nöjda kunder är det övergripande målet. Du rapporterar till AM Manager.
Konkreta arbetsuppgifter:
• Övergripande ledning av leveransen för Manufacturing: planera, allokera resurser, prioritera, styra arbetet samt följa upp enligt överenskomna avtal (Service Level Agreement - SLA)
• Representera leveransen Manufacturing: till kund, internt inom bolaget, externt samt i kontakt med systerbolaget Sandvik IT
• Ansvarig för områdets leveranskvalitet samt att leverans sker enligt metoder, verktyg och processer inom AM
• Ansvarig för förvaltningsmöten med kund samt interna möten inom leveransen
• Delta i SLA-processen för objekt tillhörande leveransen samt ansvarig för mottagande av nya objekt in i leveransen enligt handover-processen
• Agera proaktivt inom området, aktivt föreslå lösningar
• Stödja resurser i kontakter med andra parter (kund, leverantörer)
• Koordinera arbetet med partners (Sandvik IT, externa leverantörer mm)
• Arbeta långsiktigt med kompetenssäkring i leveransen
• Medlem i AM:s ledningsgrupp
• Delta i utvecklandet av AM, metoder, verktyg och processer
• Medlem i Service Manager-nätverket, deltar på AM:s leveransmöten
• Ge feedback till medarbetare i leveransen
ProfilDu behöver gedigen IT-kompetens som bas kompletterat med ett starkt intresse för kundsupport samt att leda och utveckla en leverans. All erfarenhet av ledning och systemförvaltning är meriterande.
Du har förmåga att skapa entusiasm och engagemang. Helhetssyn, tydlighet och initiativkraft är andra viktiga egenskaper. Att samarbeta och samverka med andra är en självklarhet. Du har IT-utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Våra många internationella kontakter förutsätter god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska.
Placeringsort är Sandviken.
Kontaktinformation
För ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Anna-Lena Söderberg, AM Manager, 026-262808
Facklig kontaktAnna Oldberg, Akademikerföreningen, 026-262848
Joakim Embretsen, Unionen, 026-262836
För ytterligare information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Accenture Services AB/Peopleline 026-261440.
Välkommen med din ansökan senast 2008-03-02.
Läs mer om Sandvik och ansök via
www.sandvik/careerjobb-id:296167
Ansvarig rekryterare
Anders Pålerfelt
Accenture Services AB
Sandvik Systems Development är Sandviks eget konsultbolag för processutveckling, IT-arkitektur och projektledning samt utveckling, införande och förvaltning av system. Vi är drygt 350 medarbetare i Sverige och i ett antal länder i Europa, Asien och Amerika. Vi arbetar i en internationell miljö med globala projekt.
Anställningstyp/arbetstiderHeltid/Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
KontaktAnders Pålerfält, 026-245538 Kontor,
lars.e.larsson@sandvik.com , Rekryterare
FöretagSandvik Systems Development AB
xxxx SANDVIKEN
Telefonnummer: 026-262907
E-postadress:
anna-lena.wenngren@sandvik.comMer information på
http://www.sandvik.com Jobbnummer 132905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.