Service Desk Engineer till The Swedish Club i Göteborg
Dfind AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Service Desk Engineer till The Swedish Club i Göteborg
The Swedish Club är ett ledande marint försäkringsbolagen inom internationell sjöfart. Företaget, etablerat 1872, har sitt säte i Göteborg och har också kontor i strategiska sjöfartscentra som Grekland och Hong Kong. Företaget drivs som ett ömsesidigt försäkringsbolag utan eget vinstintresse och ägs av sina kunder/medlemmar. The Swedish Club har ca 100 medarbetare och vi behöver nu förstärka vårt huvudkontor i Göteborg med en Service Desk Engineer.
IT-avdelningens uppdrag är att proaktivt stödja verksamheten genom att utveckla, förvalta och drifta ett antal verksamhetskritiska system och lösningar. Detta gör vi med ett ITIL-baserat arbetssätt. Vi driftar hela vår miljö själva och jobbar nästan uteslutande med Oracle som databasplattform i kombination med Microsofts Office plattform.
Publiceringsdatum2012-11-08Dina arbetsuppgifterVi är nu inne i ett spännande skede där nuvarande First Line Support har gått över till en annan roll inom avdelningen och behöver därför förstärka med en Service Desk Engineer.
Rollen är i första hand en avancerad 1st Line Support och arbetsuppgifterna omfattar bland annat:
• Användarhantering
• Vara delaktig i eller driva mindre egna projekt
• Vara behjälplig inom IT-drift, framför allt med inriktning mot desktop, mobiltelefoni och intranät
• Under övrig tid vara behjälplig inom säkerhet, nätverk och kommunikation
Erfarenhet och utbildningDu har gymnasiekompetens och är högskoleutbildad inom nätverk/drift/kommunikation eller liknande. Vi ser att du har jobbat inom servicedesk med supportarbete både för den interna organisationen såväl som externa siter. Du har en bra grundläggande datorkompetens och då helst inom Microsoftplattformen; AD, Sharepoint, Exchange och Office. Om du dessutom har kunskaper inom ITIL är det ett plus. Du talar svenska och engelska flytande och skriver obehindrat på båda språken.
Dina egenskaperDu är en ansvarstagande, serviceinriktad person som är självgående och gillar att hjälpa användare med sina IT problem. En noggrann och strukturerad person med en proaktiv arbetsstil som gillar att ha många bollar i luften. Du är social och närmar dig verksamheten och arbetskamrater i organisationen med intresse och lyhördhet. The Swedish Clubs kärnvärden är Proactive, Committed and Reliable och de genomsyrar företaget i allt de gör och därför värdesätter vi att du har en attityd som rimmar med det.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar The Swedish Club med Dfind IT. Om du tycker att tjänsten låter intressant, sök tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.dfind.se [
http://www.dfind.se/ ] eller direkt via mail till
tina.dyer@dfind.se . Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Tina Dyer på Dfind, 0733-573 607. Vi vill ha din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 200372808
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTina Dyer, +46733573607,
tina.dyer@dfind.seFöretagDfind AB
AdressDfind AB
Jobbnummer 1387346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.