Service desk agent till TietoEvry i Stockholm
Cleverex Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service desk agent till TietoEvry i Stockholm" (publicerad 2022-02-15) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cleverex Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-02-08Om företagetPå Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Om tjänstenTill TietoEvry söker vi nu en IT-supportmedarbetare som ska komplettera deras support-team. Supporten jobbar med att ge den främsta servicen till företagets kunder. För den här tjänsten kommer utgå från Stockholms kontoret, och dina arbetstider kommer antingen vara 7.00-15.30 eller 8.30-17.00. Initialt kommer du komma in som konsult via Cleverex och arbeta via oss, ute hos kunden. Om allt känns bra i samarbetet förväntas du gå över till dem på sikt.
Du erbjuds
• En anställning hos oss med schyssta villkor redan från start som konsult
• En möjlighet att få bli en del av vår kund och utveckla dina kunskaper
Dina arbetsuppgifterI din roll som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att hjälpa kunder via telefon och mejl där du kommer stötta dem med service och att presentera lösningar. I första hand kommer du att hantera ärenden på egen hand men vid mer komplicerade ärenden förväntas du fortsatt att bemöta kunden på bästa sätt och kan du inte lösa det själv kommer du kunna få hjälp och hänvisa kunden vidare. De arbetar med 1st och 2nd line support och stöttar kunderna med olika typer av felsökning. Det kan vara högt och lågt, alltifrån lösenordsbyten till fjärrstyrningar. Deras mål är att ha 65% first contact resolution rate.
Profil• Avklarad gymnasieutbildning, mot IT eller liknade.
• Har baskunskaper i ITIL
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det är i dessa språk kommunikationen sker. Du är trygg i både tal och skrift.
• Har svenskt medborgarskap
• Ha erfarenhet av att arbeta med 1st, 2nd line support och/eller Service desk agent med 1-3 års erfarenhet av 1st line-arbete.
• Erfarenhet av att jobbat mot större kunder är en stor fördel.
Det är även meriterande om du:
• Kommit i kontakt med Active Directory
• Har erfarenhet av Citrix eller Exchange
Vem är du som person?
Vi tror att du bäst beskrivs som en person med stor ansvarstagande känsla, något som kommer fram när du arbetar med kunder såväl som din inställning gentemot din egna personliga utveckling. Du har en personlig mognad och är mogen i hur du framför och tar emot feedback. Vidare är du en positiv och lösningsfokuserad person, något man märker direkt i första samtal med dig!
Övrig informationStart: Enligt ÖK
Omfattning: Heltid, kontorstider.
Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av
rekrytering@cleverex.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCleverex Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "193".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Cleverex Sverige AB (org.nr 556903-9166),
https://cleverex.se/ Arbetsplats Cleverex Bemanning AB
Jobbnummer 6323499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.