Service Delivery Manager till T-Systems
Bravura / Datajobb / Malmö
2015-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Delivery Manager till T-Systems" (publicerad 2015-12-21) ⬅️
Visa alla datajobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2015-11-17FöretagetT-Systems, ett internationellt IT-företag med över 50 000 medarbetare, söker nu en Service Delivery Manager till sin nordiska leveransorganisation. T-Systems skapar framgång tillsammans med sina stora kunder genom att leverera globala lösningar för datadrift och nätverk. Deras innovativa lösningar inom IT och kommunikation levereras främst till multinationella företagskunder och offentlig verksamhet.
Den nordiska sälj- och leveransorganisationen består av 35 personer där leveransorganisationen utgörs av 5 SDM. De söker nu en ny kollega omgående för att möta ny efterfrågan samt vidareutveckla företagets befintliga samarbeten.
Dina arbetsuppgifterSom Service Delivery Manager är du kundens kontakt med företaget där du ansvarar för att uppfylla dess specifika leveransvillkor och servicenivå. Du förstår och kan förutse varje kunds befintliga och framtida behov, och är ansvarig för vinstmarginalen hos varje kund. Detta kräver både god förståelse för den produkt och service du levererar samt för kundvärde, intäkter och kostnader. Internt arbetar du med Operations Management gentemot internationella samarbetspartners och effektiv resurskoordinering.
En viktig del i arbetet är att skapa och förvalta kundens förtroende. Den nära kontakten med kunden inkluderar möten och avstämningar, förhandlingar, presentationer och återkopplingar.
Resor kan förekomma i tjänsten beroende på fas i kundsamarbetet (2-3 dagar per månad under befintlig service, 5-10 dgar per månad vid implementering).
KvalifikationerUtbildning: Teknisk eftergymnasial utbildning
Erfarenhet: 7-10 års erfarenhet som SDM eller projektledare inom IT, breda kunskaper inom ICT-system, projektledning
Systemkrav: ITIL-certifiering
Språkkrav: God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande: Goda kunskaper i tyska
Rätt kandidat är en ansvarstagande och engagerad person med god teknisk förståelse och en välutvecklad affärsmässighet. Din relationsskapande förmåga är stor och du är en van förhandlare och kommunikatör. Du motiveras av att hitta egna vägar för att uppnå kundnöjdhet och du föredrar ett dynamiskt klimat med snabba förändringar och nya utmaningar från dag till dag. Internationella miljöer och storföretag hanterar du med lätthet och har förmågan att lokalisera resurser och behov på alla nivåer inom större organisationer.
Övrig information:
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Plats: Centrala Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 040-617 0550
Sökord: IT, T-Systems, ITSM, SDM, projektledning, service delivery manager, kundansvarig, projektledare, ITIL, incident management, drift, infrastruktur, nätverk, kommunikation, heltid, Malmö, tillsvidare
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön och bonus
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Byrlind 08-40024050
sara.byrlind@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2533200
Observera att sista ansökningsdag har passerat.