Senior Upphandlare till Svefa i Stockholm

Therese Malk AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Therese Malk AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Södertälje eller i hela Sverige

Svefa erbjuder spetskompetens och kvalificerad fastighetsrådgivning inom strategi & organisation, värdering & analys, samhällsbyggnad & fastighetsutveckling, strategisk & operativ förvaltningsrådgivning, transaktioner & uthyrning. Vi har 18 kontor från Malmö i Söder till Luleå i norr som står i ständig kontakt med varandra och fastighetsmarknaden i respektive region. Den lokala närvaron har utvecklats till en av våra största konkurrensfördelar. Tillsammans är vi 200 medarbetare och vi omsätter årligen 300 MSEK vilket gör oss till en av de största oberoende fastighetsrådgivarna i landet.

Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighets- och energibolag, investerare, byggbolag, banker, myndigheter, regioner och kommuner till mindre lokala fastighetsaktörer som alla uppskattar vår kombination av fastighetskompetens och affärsintelligens.

Vi söker en till senior upphandlare till Svefa i Stockholm

Vill du utvecklas mot strategi och jobba i en bred roll inom entreprenad- och tjänsteupphandling? Vi fortsätter vår expansion och efterfrågan hos oss ökar och vi behöver därför bli fler. Vi söker nu dig som har flerårig erfarenhet från upphandling och som trivs i en konsultroll med stort kundfokus. Du får en självständig roll i ett team med bra samarbete och mycket kunskap. Välkommen till oss!

Tjänsten
Som upphandlare inom fastighetsbranschen arbetar du med många typer av upphandlingar. Inriktningen är kvalificerade upphandlingar inom fastighetsförvaltning, FM, byggentreprenader och ramavtal. Vi arbetar med allt från privat näringsliv till offentlig sektor och som konsult gör du ofta flera upphandlingar parallellt. Upphandlingarna handlar mycket om entreprenadjuridik och branschens standardregelverk AB, ABT, ABK och Aff.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

• Driva upphandlingsprocesser, dvs ta fram förfrågningsunderlag och göra anbudsutvärderingar
• Vara stöd i strategiska frågeställningar
• Göra entreprenadpaketeringar
• Ta fram affärs- och utvärderingsmodeller
• Vara stöd till beställare i avtalsfasen

Det finns även möjlighet att hålla utbildningar och avtalsgenomgångar för våra kunders räkning.

Tjänsten utgår från vårt nya fina kontor på Mäster Samuelsgatan i Stockholm City. Resor förekommer. OBS! Under pandemin rekommenderas alla våra medarbetare att arbeta hemifrån och erbjuds kontorsmöbler för en väl fungerande arbetsmiljö.

Vi erbjuder
Du kommer till ett kunskapsföretag där man delar med sig av sin kompetens till varandra och som har hög trivsel hos medarbetarna. Rollen är självständig och den erbjuder en bredd av arbetsuppgifter med hög grad av frihet under ansvar. Vi är ett värderingsstyrt bolag och företagskulturen präglas av professionalism, kundfokus och hög integritet. Hos oss får du chans att utvecklas inom strategiska upphandlingar och att bygga långsiktiga relationer med våra kunder.

Din bakgrund och person
Vi söker dig som har:

• Högskole- eller universitetsutbildning inom juridik, ekonomi, teknik, strategiskt inköp eller motsvarande
• Flera års erfarenhet som ansvarig för upphandlingshandlingsprocessen avseende byggentreprenader och ramavtal och/ eller Aff-entreprenader
• Flerårig erfarenhet av att genomföra upphandlingar självständigt
• Kunskap om LOU
• Erfarenhet från bygg- och fastighetssektorns standardavtal såsom ABT, ABK och AB och/eller Aff
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift

Som person är du strukturerad, självgående, kundorienterad och har lätt för att samarbeta. Du är affärsmässig och pålitlig i din leverans samt bygger förtroende hos våra kunder.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 11 april 2021. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på (http://www.properpeople.se/).

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-03-09

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Therese Malk AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Therese Malk AB (org.nr 559102-1182)

Arbetsplats
Proper People

Jobbnummer
5618196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Therese Malk AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Therese Malk AB: