Senior Insight Manager till MediaCom
GroupM Connect / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos GroupM Connect i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker en Senior Insight Manager till Mediacoms Stockholmskontor, i syfte att driva våra analysprojekt mot kund samt utveckla vår affär.
Ansvarsområden:
Du projektleder och administrerar själv dina uppdrag mot kund, som kan vara grundade i kvalitativ/kvantitativ metod alternativt inom CRM och e-com.
Du ansvarar själv för dina projekt från brief till rapportering och presentation.
Du stöttar både ditt Client team samt Insight teamet i vardagen med analyskompetens.
Förväntningar
Efter 2 månader kommer du ha:
Satt dig in i Mediacoms olika verktyg, modeller och produkter för analys
Skapat dig en tydlig bild av arbetsprocesserna utifrån vårt nuvarande analyserbjudande
Etablerat en god relation med både ditt Client team och Insight teamet
Påbörjat kontakten med dina analyskunder i samråd Head of Insight & Head of Digital
Efter 6 månader kommer du:
Helt satt dig in i och tagit över det dagliga analysarbetet för dina projekt.
Ansvarar för att allt arbete sker enligt våra gällande analysavtal, dvs säkerställa att fakturering till kund sker enlighet överenskommelse och att löpande rapportera ekonomisk status för genomförda projekt till Head of Insight och Kundansvariga.
För den rätta kandidaten kommer det därefter finnas alla förutsättningar att fortsätta vidareutveckla vårt erbjudande och affär.
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet inom analys/research/CRM.
Du har en akademisk bakgrund eller någon typ av marknadsföringsutbildning
Du är van vid att hantera stora datamängder, som du enkelt kan omvandla till beslutsunderlag och presentera på ett överskådligt sätt.
Du är lösningsorienterad, vet hur man prioriterar och har en god teamanda.
Du har mycket goda datorkunskaper och kan arbeta i Excel och Powerpoint helt obehindrat. Kunskaper inom databashantering som SPSS, SQL, R eller Python och/eller liknande är meriterande för denna roll.
Vi är ett gäng på 70 personer som har ett gemensamt synsätt att allt vi gör är sammanlänkat i ett större system av egna, förtjänade och köpta kanaler. Vi måste därför tänka och agera på ett helt nytt sätt - så nytt att vi inte ens kallar oss mediebyrå längre: Vi är "The Content + Connections Agency". Vi är därför lite extra stolta över utmärkelsen "Sveriges näst bästa kommunikationsbyrå 2018" i Årets Byrå. System, data och teknik blir allt viktigare men än så länge är vi övertygade om att det är människorna som gör skillnaden. Människor som är duktiga navigatörer i den digitala världen är våra superstars. Vi har kontor både i Stockholm och Göteborg och vi arbetar med många spännande varumärken inom flera typer av branscher. Vi ägs av WPP, ett av världens största nätverk av reklambyråer, PR-byråer, undersökningsföretag och mediebyråer.
Publiceringsdatum2019-01-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGroupM Connect
AdressGroupM Connect
Birger jarlsgatan 52
10377 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 52
Jobbnummer 4543396
Observera att sista ansökningsdag har passerat.