Semestervikarier till Polisen i Falun och Avesta
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Falun,
Borlänge,
Hedemora,
Ludvika,
Avesta eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Har du erfarenhet av att möta människor och arbeta serviceinriktat? Vi söker nu medarbetare till våra lokalpolisområden i polisområde Dalarna. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten består av ca 37 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden (Örebro, Värmland och Dalarna), en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. Vidare omfattar polisområde Dalarna tre lokalpolisområden (Falun, Borlänge och Mora).
Vi söker nu sommarvikarier passhandläggare till polisområde Dalarna med placering Falun och Avesta.
Anställningen inleds med utbildning och för att kunna verka i rollen behöver utbildningen genomföras med godkänt resultat.
Publiceringsdatum2024-02-02ArbetsuppgifterSom passhandläggare har du en viktig samhällsfunktion där du är Polismyndighetens ansikte utåt och ibland besökarens första kontakt med polisen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att handlägga och hantera ansökningar om resehandlingar.
Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och förordningar såsom passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt ID-kort samt förvaltningslagen. I arbetet ingår det att besvara telefonsamtal och e-post. Det kan även komma att innehålla viss typ av annat arbete som tillhör receptionsmiljön, exempelvis anmälningsupptagning, hittegods, tillståndsansökningar, delgivning mm.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• fullständig gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst 1 års Arbetslivserfarenhet i närtid inom service med direktkontakt i form av personliga möten som arbetsgivaren bedömer som relevant
• använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
• B-körkort, då behovet för arbetsort kan förändras
Det är meriterande om du även:
• har arbetslivserfarenhet av administration inom offentlig sektor
• är polisstuderande
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är serviceinriktad, stresstålig och förtroendeingivande. Du är öppen och intresserad av ett arbete där du möter många olika människor i olika situationer. Som person är du lugn, lyhörd och fullföljer dina åtaganden. Du är också väldigt noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad samt förstår vikten av att arbeta metodiskt och rättssäkert på ett effektivt sätt. Vidare är du en god kommunikatör och kan samarbeta utifrån ett prestigelöst förhållningssätt men även kunna arbeta bra självständigt.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Falun och Avesta
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12/2 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult Emma Åsander.
Om du har frågor gällande tjänsten kontaktar du rekryterande chef Armin Paratusic.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C175126/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Kontakt HR-konsult
Emma Åsander
emma.asander@polisen.se Jobbnummer 8439109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.