Semester- och timvikarier till Servicecenter Halland, Halmstad o

Region Halland, Servicecenter Halmstad / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Servicecenter Halmstad i Halmstad, Varberg eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

I Servicecenter Halland ingår enheterna Servicecenter i Halmstad och Varberg, Receptionen vid Hallands sjukhus Halmstad samt Skanning och Repro.

Till Servicecenter vänder sig Regionservice kunder, medarbetare och entreprenörer för att få löst frågor kring felanmälan och beställningar till Teknisk Service, frågor kring hyrbilar, varuförsörjning till vården, konferenslokaler, parkeringsärenden, beställningar av SITHS-kort, accessfrågor gällande Nyckel & Passage.

Vi söker nu semester- och timvikarier till Receptionen Hallands sjukhus Halmstad samt till Servicecenter Halmstad och Servicecenter Varberg.


Publiceringsdatum
2018-11-29

Arbetsuppgifter
TILL RECEPTIONEN HALLANDS SJUKHUS HALMSTAD söker vi dig som är serviceinriktad och flexibel och som kan tjänstgöra vid behov och vid ordinarie personals semester samt övrig frånvaro.

Arbetsuppgifter
Receptionen arbetar på uppdrag av Hallands Sjukhus, Halmstad. Receptionens uppdrag är att med gott bemötande:
• tillhandahålla hög servicenivå för samtliga patienter vid registrering inför mottagningsbesök
• skapa trygghet och förtroende för Hallands Sjukhus redan vid första kontakten för patienter och besökare
• ständigt utveckla kommunikation och service till sjukhusets avdelningar och mottagningar, genom att vara lyhörd för deras behov.

I receptionen registrerar vi patienter vid mottagningsbesök till flertalet av sjukhusets kliniker. Utöver det hjälper vi patienter och besökare utifrån olika önskemål och behov som de har. Det kan handla om att svara på frågor, följa patienter till en specifik avdelning/mottagning, ringa samtal för dem, informera om reseersättning, hjälpa till att beställa taxi/färdtjänst.

TILL SERVICECENTER HALMSTAD OCH VARBERG söker vi semester- och timvikarier.
SERVICECENTERS UPPDRAG ÄR:
• att vidareutveckla tillgängligheten

• att verka för att kunden i allt högre utsträckning skall få sina frågor lösta redan i den första kontakten

• att bygga förtroende och bidra till verksamhetsutveckling genom att systematiskt fånga kundernas behov och återkoppla dessa för ständiga förbättringar

Servicecenter bygger på principen en väg in, där Servicecenter skall verka för att upplevas som den naturliga kontakten att vändas sig till för att få hjälp.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att nå uppsatta servicemål. Teamet består av Servicecenter Varberg och Halmstad då vi delar gemensamma kanaler för telefon och ärendehantering. Du besvarar alla förekommande frågor och ger förstklassig service via besök, telefon, mail, ärendesystem och digitala tjänster. Arbetet innebär att du under pågående telefonsamtal hanterar dator, skriver in uppgifter, söker information etc. Dessutom innebär arbetet många interna kontakter då du skall lösa kundernas behov.

Servicecenters öppettider är för närvarande 07.00 till 17.00 måndag- fredag, vilket medför schemalagd arbetstid.


Kvalifikationer
• Vi söker dig som är lösningsfokuserad, som utmanas av att hitta lösningar och kommunicerar dessa på ett engagerat och positivt sätt, anpassat till en mängd olika situationer.

• Du är lyhörd, tillmötesgående och har ett genuint intresse, vilja och förmåga att hjälpa och vägleda människor.

• Du har ett engagerat bemötande och trivs med att ha kunden/patienten personligen framför dig, i telefonen eller i digital kanal, samtidigt som du både registrerar och söker information i flera av de administrativa- och ärendehanteringssystem vi arbetar med.

• Du levererar lösningar på ett sätt som gärna överträffar förväntningarna hos dem som du hjälper och du trivs att arbeta mot uppsatta servicemål.

• Du har en positiv inställning till livet som helhet, är prestigelös då ingen uppgift känns för liten eller för stor och du ser teamarbete som en självklarhet.

• Du tycker om och har lätt för att lära dig att hantera flera datorsystem samtidigt.

Vi ser gärna att du som söker har högskoleutbildning alternativt pågående studier inom kommunikation/ servicemanagement eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har grundläggande kunskap om Region Halland och dess verksamheter. Du trivs i en utåtriktad roll och släpper inte frågan innan du vet att den är utredd och kommunicerad till kunden/frågeställaren. Du har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Vidare har du mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Goda datorkunskaper förutsätts, vi arbetar bl.a. i systemen Landlord och Vision 80/20. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Ange följande referens när du ansöker: RGS 103/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ing-Marie Tillberg 0720-84 32 52

Företag
Region Halland, Servicecenter Halmstad

Adress
Region Halland, Servicecenter Halmstad
Box 517
30180 Halmstad

Kontorsadress
Nymansgatan 16, Halmstad

Jobbnummer
4480720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Servicecenter Halmstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Servicecenter Halmstad: