Sektionschef Servicedesk it

Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Ditt framtida arbete

Nu blir myndighetens Servicedesk en egen sektion och vi söker Dig som gillar att leda en grupp i det dagliga arbetet och utveckla processer och arbetssätt för att upprätthålla en leverans av hög kvalitet. Du kommer att leda ett glatt, ungt gäng som kännetecknas av hög service och tillgänglighet ute i myndigheten. På din sektion hittar du stark laganda och samarbete. Sektionen ansvarar för att tillhandahålla en väl fungerande It servicedesk inklusive närsupport, operativ hantering av klienter och mobiltelefoner samt ett behörighetscenter till hela myndigheten.





Dina framtida arbetsuppgifter

Du kommer att

• ingå i enhetens ledningsgrupp och därigenom bidra till avdelningens och enhetens verksamhet
• ingå i och/eller ansvara för styrgrupper och forum
• ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och förbättringar
• ha verksamhets-, personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för din sektion
• planera för sektionens kompetensförsörjning, stötta medarbetarna i deras arbete och skapa förutsättningar för din personal att nå sin fulla potential
• bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete
• verka för att medarbetare tydligt ser sina arbetsuppgifter och hur var och en bidrar till Transportstyrelsens verksamhet
• planera, följa upp och utveckla de uppdrag och arbetsuppgifter sektionen har
• samverka både internt med övriga avdelningar och externt med myndighetens övriga kontaktytor
• Planera och schemalägga bemanning i servicedesk
• Arbeta med Verksamhetsplanering för sektionen

Du måste ha

• erfarenhet av att ha arbetat som chef inom It med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar.
• relevant akademisk utbildning inom it eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete i en komplex organisation
• erfarenhet av arbete i en servicedesk.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av att ha arbetat i statlig förvaltning eller myndighet
• erfarenhet av klientplattform, mobil-/telefoni samt teknisk närsupport
• erfarenhet av hantering av högre behörigheter.

Vi vill att du

• är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad
• är drivande och har en helhetssyn
• har en hög förmåga att strukturera och planera
• är initiativrik och entusiasmerande
• har god förmåga att fatta beslut
• är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa
• har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten
• har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna
• har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi önskar att du börjar senast januari 2021. Vi tillämpar normalt provanställning. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.



Du är välkommen att kontakta Dan Johansson, enhetschef, 010-4956074 eller 076-7211264 eller via dan.johansson3@transportstyrelsen.se]

Saco, Peter Tang och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.



Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill.

Därför behöver vi din ansökan senast den 30 augusti märkt med referensnummer TSG xxxxx. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.



Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om avdelning It

Transportstyrelsens it-avdelning stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi är 260 medarbetare.

Vi på Transportstyrelsens it-avdelning hjälper myndigheten i sitt arbete att möjliggöra morgondagens resor och transporter. Med modern teknik, spännande arbetsuppgifter och engagemang bidrar vi med samhällsnytta för både medborgare och företag i Sverige. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi pratar inte bara om framtiden - vi jobbar för att möjliggöra den.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-08-03

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099), http://www.transportstyrelsen.se/

Jobbnummer
5308230

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: