Sektionschef för Familjesektionen IFO
Socialförvaltningen, Individ- och familjeomsorgen, IFO / Sjukvårdschefsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Vara,
Grästorp,
Herrljunga,
Vårgårda,
Lidköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialförvaltningen, Individ- och familjeomsorgen, IFO i Vara Vara kommun ligger på den vidsträckta slätten mitt i Västergötland.
Vara kommun har ca 15.700 invånare och kommunen som arbetsgivare har ca 1300 anställda. Vår personalidé bygger på ledarskap, kompetens och delaktighet. Kompetens är en av grundbultarna för att nå framgång. I Vara kommun betonas: Värdet av att arbeta tillsammans i arbetslag med uppsatta mål och visioner, personlig utveckling och kontinuerligt lärande i en god och hälsosam arbetsmiljö. Kommunövergripande utvecklingsinsatser för alla medarbetare samt ett decentraliserat arbetssätt med utrymme för enskilda initiativ och samverkan över förvaltningsgränserna.
Vara kommun är en av de 20 kommuner som fick utmärkelsen Karriär i offentlig sektor 2015. Utmärkelsen delas ut till de statliga och kommunala arbetsgivare som sticker ut från mängden och kan erbjuda nya och befintliga medarbetare unika karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2016-06-28Dina arbetsuppgifterIndivid- och familjeomsorgen (IFO) är en del av Vara kommuns socialförvaltning och består idag av Familjesektionen samt Vuxensektionen. Våra två sektioner har vardera en sektionschef. Inom IFO finns ca 55 medarbetare.
Familjesektionen har arton tjänster vilka består av sex barn- och ungdomshandläggare, tre familjehemshandläggare, två tjänster som jobbar med familjerätt, tre biståndshandläggare inriktning LSS och socialpsykiatri, en administrativ handläggare samt tre tjänster mot familjebehandling.
Som sektionschef för Familjesektionen kommer du att ingå i ledningsgruppen för avdelningen tillsammans med den andra sektionschefen. Du är direkt underställd IFO-chef och ansvarar för det dagliga arbetet i sektionen. Du har personal- och ledningsansvar för sektionen vilket innebär att du planerar, leder, samordnar och utvecklar verksamheten i enlighet med aktuell lagstiftning samt politiska beslut.
Förutom att du kommer att arbeta i en utvecklande arbetsmiljö erbjuder Vara kommun även goda förutsättningar för den egna utvecklingen genom handledning, fortbildning, ledarutveckling, verksamhetsutveckling och ett tydligt ledarskap.
KvalifikationerVi söker dig som är socionom, har mångårig erfarenhet från arbete inom socialtjänstens verksamhetsområden samt goda kunskaper i rådande lagstiftning. Du är resultatorienterad, har god samarbetsförmåga, helhetssyn samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. En viktig del av ditt arbete är att vara ett stöd för medarbetarna. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information till sökande
Rekrytering kommer att påbörjas under annonseringstiden.
I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!
Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Mynetwork. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-19
Ange följande referens när du ansöker: 2016/220
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Olsson, IFO-chef 0512-319 19
Facklig kontaktFacklig företrädare, Via kommunens växel 0512-310 00
FöretagSocialförvaltningen, Individ- och familjeomsorgen, IFO
AdressSocialförvaltningen, Individ- och familjeomsorgen, IFO
Stora Torget 8
53431 Vara
KontorsadressStora Torget 8
Jobbnummer 2928882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.