Schenker Dedicated Services -Traffic Coordinator

Schenker Dedicated Services AB / Lagerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schenker Dedicated Services AB i Malmö, Göteborg eller i hela Sverige

Schenker Dedicated Services AB, Division LIAB söker Traffic Coordinator
Till vårt kontor i Malmö söker vi en Traffic Coordinator för vår LIAB-division. Vi söker en positiv och flexibel person med hög arbetsmoral och en stark servicekänsla som kommer att ingå i vårt Control Tower, vilket erbjuder spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom vårt Control Tower erbjuder vi våra kunder en unik service då kunderna endast har en kontaktyta för alla typer av frågor. Detta innebär att vi spelar en viktig roll inom våra kunders logistikfunktion.
Arbetsuppgifter och kompetenskrav
Som Traffic Coordinator deltar du i den operativa driften och styrningen i ett Control Tower. En Traffic Coordinator fungerar som "spindeln i nätet" mellan kund och leverantör och du kommer att arbeta med den dagliga driften. Huvudsakliga arbetsuppgifter är mottagning av transportbokningar, data- och trafikövervakning samt övrigt administrativt arbete så som fakturering. I arbetet förekommer daglig kontakt med både nationella och internationella transportörer, kunder och leverantörer, vilket förutsätter att du har stor känsla för service och trivs med den utmaning som daglig kundkontakt innebär. Då arbetsbelastningen tidvis varierar kommer du även att vara behjälplig med motsvarande arbetsuppgifter inom andra divisioner.

Publiceringsdatum
2010-10-06

Profil
Eftersom arbetsbelastningen tidvis är relativt hög, är det viktigt att du är van vid att hantera flera ärenden samtidigt och har en god problemlösningsförmåga. Du har god analytisk förmåga och ett självständigt och drivande arbetssätt. Som person är du noggrann, serviceinriktad och välorganiserad. För tjänsten krävs att du lätt kan förstå och utnyttja informationssystem. Du ska även behärska MS Office, med betoning på Excel.
Det är önskvärt att du har erfarenhet från speditionsbranschen och/eller utbildning inom transport och logistik. Din utbildningsnivå motsvarar minst gymnasiekompetens. Eftersom vi har mycket kontakt med intressenter runt om i Europa är det ett krav att kunna engelska och svenska i både tal och skrift.
Anställningsform
Tjänsten är en heltidstjänst och tillsvidareanställning som inleds med provanställning enligt överenskommelse. Arbetstider motsvarar normal kontorstid. Tillträdesdag snarast möjligt.
Information och ansökan
För ytterligare upplysning om befattningen är du välkommen att kontakta Sofia Hallberg, divisionschef, på 040-671 33 41 eller Viktor Hansson, tf. divisionschef, på 040-671 33 28. Din ansökan med meritförteckning vill vi ha oss tillhanda senast 12 oktober via e-post till camilla.udd@dbschenker.com . Intervjuer och urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan omgående. Mer information om företaget hittar du på vår hemsida www.schenkerds.se.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-12
Ansökan kan skickas till e-postadress: camilla.udd@dbschenker.com

Kontakt
Camilla Udd, 031-7038415 (Telefon dagtid), camilla.udd@dbschenker.com

Företag
Schenker Dedicated Services AB

Adress
Schenker Dedicated Services AB
Lilla Bommen 3
41297 Göteborg

Jobbnummer
747724

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schenker Dedicated Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schenker Dedicated Services AB: