Scania Purchasing söker Sourcing Manager till Commodity Parts

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor

Scania Purchasing söker Sourcing Manager till Commodity Parts

Gruppen Commodity Parts består idag av tio inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp av reservdelar till lastbilar, bussar och motorer. Gruppen har som främsta uppdrag att bibehålla en hög kvalitetsnivå samt hög leveransprecision vad gäller reservdelar till Scanias eftermarknad, och att samtidigt utveckla affärerna med ett stort antal leverantörer.

Publiceringsdatum
2014-12-12

Arbetsuppgifter
I rollen som Sourcing Manager kommer du att leda och driva utvecklingen av strategier för befintliga leverantörer samt utveckla och optimera en global leverantörsstruktur för framförallt motorrelaterade reservdelsartiklar.

Andra huvuduppgifter är att skapa aktiviteter med syfte att förbättra kvalitet, tillgänglighet och kostnad inom ditt segment. Du kommer att förhandla och sluta kommersiella avtal. Arbetet sker i stor utsträckning tvärfunktionellt vilket innebär nära samarbete med marknad, logistik, konstruktion samt övriga inköpsfunktioner inom såväl Scania som Volkswagen.

Profil
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, helst civilingenjör eller högskoleingenjör med några års relevant kommersiell- och/eller teknisk erfarenhet. Du tar ett helhetsansvar för inköp inom ditt sortiment, vilket innebär att du är självständig-, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär kontakter på flera olika nivåer både internt och externt så är det även viktigt med en god förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med stora utvecklingsmöjligheter så är du välkommen att höra av dig till oss.

Vi ser fram emot din ansökan!

För ytterligare information kontakta gärna:
Karl-Johan Valegård, Commodity Manager Parts, tel +46 70 616 08 71

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20143136

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2100492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: