Scania Purchasing söker Sourcing Manager till Commodity Parts
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor
Scania Purchasing söker Sourcing Manager till Commodity Parts
Gruppen Commodity Parts består idag av tio inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp av reservdelar till lastbilar, bussar och motorer. Gruppen har som främsta uppdrag att bibehålla en hög kvalitetsnivå samt hög leveransprecision vad gäller reservdelar till Scanias eftermarknad, och att samtidigt utveckla affärerna med ett stort antal leverantörer.
Publiceringsdatum2014-12-12ArbetsuppgifterI rollen som Sourcing Manager kommer du att leda och driva utvecklingen av strategier för befintliga leverantörer samt utveckla och optimera en global leverantörsstruktur för framförallt motorrelaterade reservdelsartiklar.
Andra huvuduppgifter är att skapa aktiviteter med syfte att förbättra kvalitet, tillgänglighet och kostnad inom ditt segment. Du kommer att förhandla och sluta kommersiella avtal. Arbetet sker i stor utsträckning tvärfunktionellt vilket innebär nära samarbete med marknad, logistik, konstruktion samt övriga inköpsfunktioner inom såväl Scania som Volkswagen.
ProfilVi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, helst civilingenjör eller högskoleingenjör med några års relevant kommersiell- och/eller teknisk erfarenhet. Du tar ett helhetsansvar för inköp inom ditt sortiment, vilket innebär att du är självständig-, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär kontakter på flera olika nivåer både internt och externt så är det även viktigt med en god förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med stora utvecklingsmöjligheter så är du välkommen att höra av dig till oss.
Vi ser fram emot din ansökan!
För ytterligare information kontakta gärna:
Karl-Johan Valegård, Commodity Manager Parts, tel +46 70 616 08 71
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20143136
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2100492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.