SBU söker personalspecialist
Statens Beredning För Medicinsk och Social Utvär / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Beredning För Medicinsk och Social Utvär i Stockholm SBU (Statens beredning för medicinsk och social utvärdering) är en statlig myndighet som tar fram kunskapsunderlag för sjukvården och socialtjänsten. Målet är ett bättre beslutsunderlag för alla som avgör hur sjukvården och socialtjänsten ska bedrivas. På SBU:s kontor i centrala Stockholm arbetar idag cirka 85 personer varav merparten är disputerade forskare med naturvetenskaplig eller beteendevetenskaplig bakgrund. Ytterligare runt 250 experter medverkar i SBU:s projekt.
Publiceringsdatum2019-11-29BeskrivningSom personalspecialist på SBU kommer du att få arbeta brett med alla förekommande personalfrågor på operativ och strategisk nivå. Du kommer bland annat få stödja chefer i rekryteringsprocessen, delta i kompetens- och bemanningsplanering, lönebildningsarbete tillsammans med personalchefen, samarbeta med kommunikationsavdelningen med SBU:s arbetsgivarvarumärke samt genomföra SBU:s årliga medarbetarundersökning. Som personalspecialist agerar du också som stöd både gentemot chefer och medarbetare i personalfrågor. Arbetet sker i ett nära samarbete med personalchefen. En del av arbetet kan komma att innebära att arbeta tillsammans med vår ekonomihandläggare med förberedelser inför övergång av lönefrågor till Statens Servicecenter som kommer att ske år 2021.
Personalfunktionen på den administrativa avdelningen består, förutom av administrativ chef/personalchef av ekonomihandläggare/löneadministratör och en personaladministratör. Till administrativa avdelningen hör också ekonomi, IT, vaktmästeri, juridik, registratur och arkiv samt GD-sekreterare.
Kvalifikationskrav
Högskole- eller universitetsexamen inom personal- och/eller beteendevetenskap.
Goda kunskaper om gällande lagstiftning, såsom arbetsrätt, pensionsavtal m.m.
2-4 års erfarenhet av att arbeta med personalfrågor.
I övrigt behöver du ha vana av att arbeta i Officepaketet och ha lätt för att uttrycka dig i skrift.
Meriter
Kunskap och erfarenhet av det statliga avtalsområdet, i synnerhet Villkorsavtal-T och Villkorsavtal OFR/S, P, O, samt RALS-T och RALS OFR/S, P, O och det statliga pensionsavtalet PA16.
Erfarenhet av rekrytering.
Personliga egenskaper
Du har en positiv och lösningsinriktad grundsyn och god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Som person ska du vara noggrann och strukturerad och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
SBU lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänstens omfattning och tillträdeFöräldravikariat (100%) på 12 månader med start i mars 2020.
Vid likvärdiga meriter kan de sökanden ha företräde som ökar en på SBU underrepresenterad grupp, exempelvis på grund av kön, etnisk tillhörighet eller personer med funktionsnedsättning.
Läs mer om hur SBU behandlar dina personuppgifter på vår webbplats.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-20
AdressStatens Beredning För Medicinsk och Social Utvär
Sankt Eriksgatan 117
10233 STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SBU 2019/728".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Beredning För Medicinsk och Social Utvär (org.nr 202100-4417),
https://www.sbu.se/ Sankt Eriksgatan 117 (
visa karta)
102 33 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
registrator@sbu.se Arbetsplats SBU
Jobbnummer 4979323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.